Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Leo Express: Chcemy kursować z Pragi do Medyki tak szybko, jak się da

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Leo Express: Chcemy kursować z Pragi do Medyki tak szybko, jak się da
Fot. Michał Szymajda
Urząd Transportu Kolejowego poinformował, że Leo Express, prywatny czeski przewoźnik kolejowy, może wjechać na drugą ze swoich tras do Polski. Chce jeździć z Pragi przez Katowice i Kraków w kierunku granicy polsko-ukraińskiej.

UTK umożliwi jazdę przez Polskę Leo Expresowi w ramach tzw. otwartego dostępu. Możliwość przejazdu operatorowi obwarowana została jednak dość restrykcyjnymi warunkami, o których piszemy tutaj.

– Dla nas jest to ogromne wydarzenie a także olbrzymie wyzwanie, że jako Leo Express otrzymaliśmy drugą możliwość kursowania do Polski w ramach otwartego dostępu. Jesteśmy pierwszym prywatnym przewoźnikiem spoza Polski, który takie przewozy wykonuje. To dla nas także wielka odpowiedzialność wobec polskiego klienta, któremu chcemy pokazać, że da się tworzyć kolej lepszą niż ta, do której jest przyzwyczajony – powiedział Juraj Andrejka, odpowiedzialny za polski i ukraiński rynek w Leo Expresie.

Dodaje, że zezwolenie, które otrzymał przewoźnik, zbiegło się z zamknięciem planowania rozkładu jazdy 2019/2020, dlatego nie ma już szans na to, że czarne pociągi Leo Express dotrą z Pragi do Medyki w grudniu tego roku.

– Będziemy próbowali wpisać nasze pociągi do korekty rozkładu jazdy – dodał Andrejka. Ta będzie miała miejsce w połowie marca. Przedstawiciel przewoźnika potwierdził, że do Medyki dotrzemy pięcioczłonowymi, wygodnymi zespołami trakcyjnymi Flirt. Te jeżdżą już w weekendy na trasie z Pragi do Krakowa, a od połowy grudnia pojadą także z Pragi do Wrocławia.

We wrześniu do Czech dotarł pierwszy z trzech produkowanych przez CRRC pociągów Sirius. Od początku listopada trwają na torze testowym w Velimiu jazdy sprawdzające podsystemy pociągu. Leo Express chce, by sześcioczłonowe ezt rozpoczęły wożenie pasażerów na początku 2020 roku. Zespoły trakcyjne mają być homologowane także w Polsce po to, by w przyszłości mogły wjeżdżać do naszego kraju.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5