Partnerzy serwisu:
Pasażer

KW odda obsługę Konin – Kutno?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
KW odda obsługę Konin – Kutno?
Fot. Flyz1, GFDLPociąg KW w Kutnie
Nieco w cieniu analiz dotyczących komunikacji zastępczej z Konina do Wrześni pozostaje kwestia obsługi magistrali E20 w kierunku Kutna. Możliwe, że na czas jej modernizacji przewozy przejmą tam Przewozy Regionalne. Ostateczne decyzje w sprawie jednak wciąż nie zapadły.

W czerwcu ma rozpocząć się modernizacja magistrali E20 na odcinku Swarzędz – Sochaczew. Pierwszy etap inwestycji zakłada całkowite zamknięcie dla ruchu pociągów odcinka Podstolice – Konin. Wymusi to bardzo duże zmiany w ruchu regionalnym obsługiwanym przez Koleje Wielkopolskie. Największym wyzwaniem dla przewoźnika będzie uruchomienie komunikacji zastępczej pomiędzy Koninem a Wrześnią, gdzie skończą bieg pociągi z Poznania.

Skomunikowania zostaną – ale na czyje pociągi?

Istotnym problemem będzie jednak także zapewnienie przewozów na odcinku Konin – Kutno, który zostanie odcięty od sieci połączeń KW. Spółka oferuje tam obecnie dziesięć par bezpośrednich kursów z Poznania, w tym sześć w relacjach skróconych do Koła lub Kłodawy. Możliwe jednak, że na czas remontu przewozy na styku województw wielkopolskiego i łódzkiego przejmie inna spółka.

– Nie ma jeszcze ostatecznej decyzji organizatora przewozów, czy odcinek ten w czasie zamknięcia odcinka Września – Konin będzie obsługiwany przez nas, czy przez innego przewoźnika – mówi Krzysztof Ryfa, dyrektor Pionu Finansowo-Handlowego Kolei Wielkopolskich. Dodaje, że nie został wybrany także schemat organizacji ruchu na trasie do Kutna. – Oczywiście na stacji Konin pociągi zostaną skomunikowane z autobusami komunikacji zastępczej – zapewnia jedynie przedstawiciel KW.

KW gotowe na każdy wariant obsługi

Kto zatem mógłby obsłużyć przewozy w relacjach z Konina do Koła, Kłodawy i Kutna? – Wiemy, że organizator [Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego] prowadzi w tym temacie rozmowy z Przewozami Regionalnymi – stwierdza Krzysztof Ryfa. – Nasza spółka jest przygotowana na jedną i drugą ewentualność [obsługę samodzielną lub czasowe przejęcie przewozów przez PR] – przekonuje.

Na razie samorządowy przewoźnik koncentruje się jednak na przygotowaniach do uruchomienia komunikacji autobusowej Konin – Września oraz Słupca – Poznań i Konin – Poznań. Jak KW informowały w poniedziałek, trwają analizy potoków podróżnych. Wstępne wyliczenia wskazują, że konieczne będzie wprowadzenie do rozkładu jazdy nawet niemal setki kursów. Niebawem ma rozpocząć się procedura wyboru przewoźnika drogowego, kończy się natomiast wybór przystanków, na których zatrzymają się zastępcze autobusy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5