Partnerzy serwisu:
Biznes

Kutno – Konin: Obsługi nie przejmą PR

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
16-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kutno – Konin: Obsługi nie przejmą PR
fot. Kasper Fiszer.Dworzec kolejowy w Koninie.
Podczas prac na magistrali E20 obsługę odcinka z Konina do Kutna zapewniać będą nadal Koleje Wielkopolskie. Spółka skieruje tam, podobnie jak dziś, jednostki EN76 Elf. Zamknięcie trasy z Wrześni do Konina wymusi ich podsył przez Gniezno i Inowrocław.

W lutym informowaliśmy o rozważanych różnych wariantach organizacji komunikacji w pierwszym okresie modernizacji magistrali E20. Zamknięty dla ruchu ma być wówczas odcinek Września – Konin. Spowoduje to przerwanie jednej z najważniejszych tras Kolei Wielkopolskich z Kutna do Zbąszynka przez Poznań na dwa fragmenty rozdzielone odcinkiem obsługiwanym wyłącznie komunikacją zastępczą organizowaną przez KW.

Przewoźnik nie zostanie zmieniony

W związku z tym brane pod uwagę były różne scenarusze obsługi odcinka Konin – Kutno. Nie będzie on bowiem połączony z żadną inną trasą, po której wielkopolski przewoźnik będzie kursował pociągami. Jak wskazywały KW, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego prowadził więc wstępne rozmowy z Przewozami Regionalnymi dotyczące możliwości przejęcia obsługi odcinka łączącego wschodnią Wielkopolskę z województwem łódzkim.

Dziś wiemy już jednak, że pomiędzy Koninem a Kutnem kursować będą wciąż Koleje Wielkopolskie. – Obsługa tego odcinka pozostanie w rękach naszej spółki – potwierdza Krzysztof Ryfa, dyrektor Pionu Finansowo-Handlowego KW. Nie zmieni się też wykorzystywany na tej trasie tabor. Podobnie jak obecnie, w czasie modernizacji magistrali na wschodnią część E20 kierowane będą jednostki EN76 (Pesa Elf).

KW służbowo dojadą do Inowrocławia

Elfy nadal stacjonować będą w bazie spółki w Zbąszynku. Zamknięcie dla ruchu odcinka z Wrześni do Konina wymusi więc wprowadzenie dość skomplikowanego systemu przesyłania jednostek. – Od Zbąszynka do Gniezna składy pojadą jako pociągi rozkładowe, a dalej nocą będą podsyłane przez Inowrocław. Podobnie zorganizowany będzie powrót – usłyszeliśmy od przedstawiciela KW. Te zmiany nie powinny jednak powodować jakichkolwiek niedogodności dla podróżnych.

Koleje Wielkopolskie przejęły obsługę odcinka do Kutna w grudniu 2012 r., od początku działalności opierając jego obsługę na pojazdach EN76. Obecnie na wschód od Konina dociera dziesięć par kursów tego przewoźnika, z czego cztery dojeżdżają do przesiadkowej stacji w Kutnie. Pozostałe kończą bieg w Kole lub w Kłodawie. Na razie spółka nie opublikowała szczegółowego rozkładu jazdy, który wejdzie w życie wraz z czerwcowym zamknięciem dla ruchu odcinka z Konina do Wrześni.

Modernizacja, która rodzi kontrowersje

Przypomnijmy, że duże utrudnienia odczuwalne będą także przez podróżujących w ruchu dalekobieżnym. Jak informowaliśmy wczoraj, czas przejazdu z Warszawy do Poznania wydłuży się o nawet ok. 70 minut. Część podróżnych zapłaci też więcej za bilety na pociągi niższych kategorii (TLK i IC). Planowana przez PKP PLK inwestycja wciąż budzi duże kontrowersje. Zdaniem zarządcy infrastruktury jej przeprowadzenie jest jednak potrzebne, by nie dopuścić do spadku parametrów jednej z najważniejszych tras kolejowych w kraju.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5