Trzy oferty wpłynęły w przetargu na modernizację lokomotyw PKP Intercity. Złożyły je Pesa, Newag oraz Olkol z Oleśnicy.
PKP Intercity ogłosiło w styczniu przetarg na wykonanie napraw okresowych na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją
siedmiu lokomotyw EU/EP07.
Lokomotywy objęte przetargiem miały być pierwotnie dostosowane do standardu, które prezentują lokomotywy EP08, czyli jeździć z prędkością 140 km/h. W tym celu konieczna miała być zmiana przekładni głównej elektrowozu. Jednak PKP Intercity w ostatnich tygodniach zmieniło zapisy specyfikacji przetargowej i wygląda na to, że lokomotywy przejdą bardziej standardową naprawę poziomu P5, niż modernizację. Więcej na ten temat
można przeczytać tutaj.
Nowy–stary zakład z Oleśnicy z najlepszą ofertą
Dziś zostały otwarte oferty złożone w przetargu. Złożyły je Pesa, Newag oraz Olkol z Oleśnicy. Najkorzystniejsza cenowo w obu częściach zamówienia była oferta Olkolu. Opiewa na 6 970 141,86 zł w zakresie części pierwszej zamówienia i 5 226 606,40 zł w drugiej części zamówienia (wszystkie kwoty brutto, z prawem opcji). Olkol zaproponował też najdłuższy okres gwarancji – aż 60 miesięcy.
Firma z Oleśnicy to teoretycznie nowa marka na rynku kolejowym. Jednak w rzeczywistości jej siedziba i zarząd jest taka sama, jak
dobrze znanego ZNTK Oleśnica. Według informacji „RK”, w dotychczasowych przetargach Olkol korzystał z wiedzy i zasobów oleśnickiego ZNTK-u.
Trwa badanie ofert
Oferta Olkolu mieści się w kosztorysie, który opiewał na 10,8 mln zł w I części i 8,1 mln zł w II części zamówienia. Pesa zaproponowała odpowiednio ceny 9,2 mln zł i 6,9 mln zł oraz 36 miesięcy gwarancji, a Newag 8,3 mln zł, 6,2 mln zł i 30 miesięcy gwarancji.
– Obecnie trwa proces badania i oceny ofert zatem nie możemy jeszcze na tym etapie mówić, która z ofert zostanie uznana na ofertę najkorzystniejszą. – Powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Marta Ziemska z PKP Intercity.