Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kto zmodernizuje lokomotywy PKP Intercity?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-03-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kto zmodernizuje lokomotywy PKP Intercity?
Fot. Bartosz Dziubecki, SM42.pl
Trzy oferty wpłynęły w przetargu na modernizację lokomotyw PKP Intercity. Złożyły je Pesa, Newag oraz Olkol z Oleśnicy.

PKP Intercity ogłosiło w styczniu przetarg na wykonanie napraw okresowych na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją siedmiu lokomotyw EU/EP07.  

Lokomotywy objęte przetargiem miały być pierwotnie dostosowane do standardu, które prezentują lokomotywy EP08, czyli jeździć z prędkością 140 km/h. W tym celu konieczna miała być zmiana przekładni głównej elektrowozu. Jednak PKP Intercity w ostatnich tygodniach zmieniło zapisy specyfikacji przetargowej i wygląda na to, że lokomotywy przejdą bardziej standardową naprawę poziomu P5, niż modernizację. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Nowy–stary zakład z Oleśnicy z najlepszą ofertą

Dziś zostały otwarte oferty złożone w przetargu. Złożyły je Pesa, Newag oraz Olkol z Oleśnicy. Najkorzystniejsza cenowo w obu częściach zamówienia była oferta Olkolu. Opiewa na 6 970 141,86 zł w zakresie części pierwszej zamówienia i 5 226 606,40 zł w drugiej części zamówienia (wszystkie kwoty brutto, z prawem opcji). Olkol zaproponował też najdłuższy okres gwarancji – aż 60 miesięcy.

Firma z Oleśnicy to teoretycznie nowa marka na rynku kolejowym. Jednak w rzeczywistości jej siedziba i zarząd jest taka sama, jak dobrze znanego ZNTK Oleśnica. Według informacji „RK”, w dotychczasowych przetargach Olkol korzystał z wiedzy i zasobów oleśnickiego ZNTK-u.

Trwa badanie ofert

Oferta Olkolu mieści się w kosztorysie, który opiewał na 10,8 mln zł w I części i 8,1 mln zł w II części zamówienia. Pesa zaproponowała odpowiednio ceny 9,2 mln zł i 6,9 mln zł oraz 36 miesięcy gwarancji, a Newag 8,3 mln zł, 6,2 mln zł i 30 miesięcy gwarancji.

– Obecnie trwa proces badania i oceny ofert zatem nie możemy jeszcze na tym etapie mówić, która z ofert zostanie uznana na ofertę najkorzystniejszą. – Powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Marta Ziemska z PKP Intercity.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Koniec Olkolu? W spółce zgasło światło

Biznes

Koniec Olkolu? W spółce zgasło światło

Jakub Madrjas 27 kwietnia 2022

Olkol, SimFactor i PWr z dofinansowaniem z NCBR

Innowacje

Olkol: dobre perspektywy na najbliższe lata

Infrastruktura

Olkol: dobre perspektywy na najbliższe lata

Łukasz Malinowski 28 lipca 2021

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Koniec Olkolu? W spółce zgasło światło

Biznes

Koniec Olkolu? W spółce zgasło światło

Jakub Madrjas 27 kwietnia 2022

Olkol, SimFactor i PWr z dofinansowaniem z NCBR

Innowacje

Olkol: dobre perspektywy na najbliższe lata

Infrastruktura

Olkol: dobre perspektywy na najbliższe lata

Łukasz Malinowski 28 lipca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5