PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla rewitalizacji linii nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew.
W przetargu na opracowanie dokumentacji zgłosiło się osiem podmiotów: Systra, Schuessler–Plan, BBF, ZDG TOR, Multiconsult, IDOM, Getinsa oraz WYG International. Większość zakłada czas realizacji 502 dni, o dzień krócej może pracować ZDG TOR, a prawie miesiąc dłużej – Getinsa.
Najtańsza jest za do oferta Multiconsult, która opiewa na 734 310 złotych. Tylko dwie oferty przekroczyły kosztorys opiewający na 1,2 mln złotych. Wkrótce powinniśmy się dowiedzieć, którą ofertę zaakceptuje PKP PLK.
W poprzednich latach w ramach prac utrzymaniowych poprawiono stan techniczny odcinka Parczew – Lubartów, np. poprzez naprawę obiektów mostowych oraz wymianę podkładów kolejowych. Powstały również tymczasowe perony. Prace te poprzedziły uruchomienie połączeń pasażerskich na odcinku Parczew Kolejowa – Lubartów – Lublin. Linia nr 30 ma stanowić objazd
dla modernizowanej „siódemki”.