Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kto dostarczy szyny dla linii z Poznania do Szczecina?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-03-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kto dostarczy szyny dla linii z Poznania do Szczecina?
Fot. Kapitel, CC0Szczecin Dąbie
PKP PLK otworzyły już koperty z ofertami dla przetargu na dostawę szyn dla prac przygotowawczych do modernizacji linii z Poznania do Szczecina. Wykona je spółka zależna PLK. Wartość zamówienia szacowana przez zarządcę infrastruktury to 39 mln zł brutto. PKP PLK mogą mieć jednak problem, gdyż wpłynęły trzy oferty, które w dużym stopniu przewyższają budżet.

Wedle zapowiedzi PKP PLK , narodowy zarządca infrastruktury prowadzi kampanię sprowadzającą się do kupowania niezbędnych materiałów poprzedzających roboty budowlane. Takie zapowiedzi czynił wcześniej Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. Ma to pomóc mniejszym wykonawcom w podjęciu decyzji o startowaniu w przetargach. Ponadto zarządca chce przejść również na system zaliczek dla firm realizujących projekty w systemie „projektuj i buduj”.

– Zgodnie z nowymi regulacjami wykonawca będzie mógł w tym czasie kupić i zgromadzić materiały. Ma to też związek z dostępnością linii kolejowych. Spiętrzenie prac w latach 2019–2020 będzie powodować mniejsze utrudnienia, jeśli materiały na budowę zostaną przewiezione odpowiednio wcześniej. Unikniemy również problemów ze spiętrzeniem zamówień u producentów – wylicza prezes PLK.

Prace przygotowawcze dla spółki zależnej

Obecnie toczy się postępowanie przetargowe na dostawę szyn dla projektu zakładającego Wykonanie robót wyprzedzających dla fragmentu linii kolejowej nr 351 na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie od km 128,680 do km 195,170. Wszystko odbywać się będzie w ramach projektu „Prace na linii kol. E 59 Poznań Gł. – Szczecin Dąbie”. Rozpoczęcie robót planuje się od marca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. Dostawy gotowych szyn mają rozpocząć się od maja 2017 roku i potrwać do końca maja następnego roku.

Prace przygotowawcze do modernizacji wykona spółka zależna PKP PLK – Dolkom. Już wcześniej prezes PKP PLK zapowiadał wzmocnienie spółek infrastrukturalnych z grupy PLK: ZRK DOM, PPMT, DOLKOM i PNUIK. Miały one zakupić nowoczesny sprzęt i już w tym roku rozpocząć zlecane z tzw. wolnej ręki prace na ważnych odcinkach sieci kolejowej. Ich zadaniem będzie m.in. wykonywanie prac przygotowawczych przed rozpoczęciem właściwych robót w ramach dużych kontraktów. Spółki te mają ponadto stanowić pewnego rodzaju rezerwę. – W przypadku, gdy zawiedzie wykonawca inwestycji własna spółka z grupy PLK będzie mogła kontynuować prace. – Znowelizowane prawo zamówień publicznych pozwala nam zlecać im prace bez przetargów – mówi Merchel.

Tymczasem w przetargu na dostawę szyn, PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Region Zachodni przygotował na zakup materiałów 39,042 mln zł brutto. Wpłynęły tylko trzy koperty, w których oferty znacząco przekroczyły budżet zamawiającego. Najtańszą ofertę złożył Moris z Chorzowa – 41,03 mln zł brutto. Druga w kolejności pochodzi od firmy Arcelor Mittal Poland – 41,7 mln zł brutto. Najdroższa oferta pochodzi od konsorcjum firm Railway GFT Polska oraz ZUE – 45,03 mln zł brutto.

Jakie mają to być szyny?

Zamawiający zastrzegł, że dostarczane produkty stanowiące element nawierzchni torowej muszą być wprowadzone do obrotu w Polsce w ramach interoperacyjności systemu kolei oraz muszą być dopuszczone do stosowania na sieci narodowego zarządcy infrastruktury.

W przetargu wymagane jest dostarczenie, tzw. długich szyn, czyli dłużek szynowych powstałych w efekcie procesu zgrzewania szyn otrzymanych z procesu produkcji w hucie. Ich długość musi mieścić się w przedziale od 210 m i nie więcej niż 360 m. Długość szyn przed zgrzaniem w dłużkę powinna być jednakowa i nie mniejsza niż 60m.

Długości dostarczanych modułów szynowych powinny być zgodne z wymaganiami wynikającymi ze standardów technicznych dla modernizacji lub budowy linii kolejowych dla prędkości maksymalnej do 200km/h dla taboru konwencjonalnego i 250 km/h dla taboru z wychylnym pudłem. Szyny powinny być odwalcowane w tym samym roku, co termin dostarczenia do zamawiającego. Kontrakt ma się zakończyć najpóźniej do 30 maja 2018 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5