11 konsorcjów złożyło oferty w przetargu na prace na linii kolejowej nr 8 pomiędzy Warką a Radomiem. Wśród nich także Chińczycy. PKP PLK właśnie opublikowało listę wykonawców chętnych do wykonania modernizacji.
O udzielenia zamówienia stara się kolejno:
• Aldesa Construcciones Polska Sp.z o.o., Aldesa Construcciones SA, Poltores Sp z o.o., Construcciones Rubau SA, Rover Alcisa SA
• Saipem SPA, Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro S.p.A
• Track Tec Construcions Sp. z o.o., Swietelsky Rail Polska Sp z o.o., Swietelsky Baugestellschaft m.b.H, PBKiI Infrakol, Leonhard Weiss GmbH & CO, Intop Warszawa
• China National Technical Import & Export Corporation, China Railway No.3 Engineering Group Co, China Railway Engineering Consulting Group Co
• Trakcja PRKiI SA, Comsa SA, PKP Energetyka SA
• Astaldi S.p.A, Construzioni Linee Ferroviarie S.p.A.
• Vias y Construcciones SA, Tecsa Empresa Constructora SA, Electren SA, NDI SA, NDI Sp. z.o.o.
• Mota-Engil Central Europe SA, Mota-Engil, Engenharia e Constucao SA, Vianini Lavori S.p.A
• Porr Polska Construcion SA, Porr Polska Infrastructure SA, Porr Bau GmbH, Torpol SA, PUT Intercor Sp. zo.o.
• Impresa Pizzarotti & C.S.p.A, PIzzarotti SA, TSO SA.
• Strabag Sp z o.o., Strabag Rail a.s., Strabag Altalanos Epito Kft., ZUE SA, Budimex SA
Przetarg na modernizację odcinków LOT C, D i E pomiędzy Warką a Radomiem w formule „zaprojektuj i buduj” napotyka spore problemy. Ich powodem są liczne odwołania potencjalnych wykonawców na zapisy przetargu. Problemy są także z wyłonieniem nadzorcy części inwestycji. Opisujemy je
TUTAJ.
Na modernizacje czeka też odcinek na południe od Radomia, w kierunku Krakowa. Postępy w wyłanianiu jego wykonawców opisujemy
TUTAJ. PKP PLK nadal zapewnia, że cała modernizacja linii kolejowej Warszawa – Radom zakończy się w 2020 roku. Wówczas odcinek ten najszybsze pociągi mają pokonać w 70 minut, jadąc z prędkością do 160 km/h.