Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

KŚ nie poprzestaną tylko na 13 nowych Elfach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
KŚ nie poprzestaną tylko na 13 nowych Elfach
fot. KŚ, Patryk FaranaElf EN76
Koleje Śląskie podpisały z Pesą umowę na zakup nowych Elfów. Umowa dotyczy dostawy 13 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją rozszerzenia tego kontraktu o sześć kolejnych składów. Jak zaznacza przewoźnik, jest prawie pewne, że z tej opcji skorzysta.

We wtorek doszło do podpisania umowy między przedstawicielami Pesy a Kolejami Śląskimi. Fakt ten potwierdza to, że przewoźnik wzbogaci swój tabor o 13 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zamawiający w myśl tej umowy zakupi od Pesy jeden pojazd 2-członowy, dwa 3-członowe i dziesięć 4-członowych.

Mimo że w przetargu aż 92% stanowiła cena, to od wyboru najkorzystniejszej oferty odwołał się do KIO Newag. Firma jednak wycofała swój wniosek i nie było już przeszkód, żeby podpisać kontrakt z Pesą. – Cieszymy się, że udało nam się sfinalizować postępowanie przetargowe i przejść do kolejnego etapu na drodze pozyskiwania nowych pojazdów. Cieszy również fakt, że całość postępowania przetargowego została pozytywnie oceniona przez Urząd Zamówień Publicznych – podsumowuje Wojciech Dinges, prezes Kolei Śląskich.

Jest prawo opcji

Nie należy zapominać, że w umowie z wykonawcą przewidziano także prawo opcji, w ramach którego Województwo Śląskie może dokupić jeszcze dwa pojazdy, a Koleje Śląskie – cztery. Z dodatkowej puli przewiduje się możliwość zamówienia do trzech pojazdów 2-członowych, jeden 3-członowy oraz do dwóch 4-członowych. Wszystko wskazuje na to, że przewoźnik nie zamierza poprzestać na zakupie wyłącznie 13 sztuk składów Elf2.

– Ze strony KŚ takie rozwiązanie możemy uznać za bardzo prawdopodobne, ponieważ otrzymana oferta cenowa to umożliwia – zaznacza Dinges. – Dodatkowo Koleje Śląskie mają jeszcze możliwość skorzystania z tzw. zamówienia uzupełniającego w ciągu trzech lat od podpisania umowy – dodaje.

120 a nie 160

Jak podaje przewoźnik, najnowsze Elfy będą poruszać się z prędkością 120 km/h. Taką też prędkość pojazdów KŚ zapisały w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. – Taka dolna granica była podyktowana m.in. uwarunkowaniami wynikającymi z tego, że w części zamówienia realizowanej przez województwo śląskie Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego planuje się ubiegać o dotację unijną. Projekt musi być w związku z tym dostosowany do warunków infrastruktury – mówi Magdalena Iwańska z biura prasowego Kolei Śląskich.

– Prędkość 120 km/h jest całkowicie wystarczająca do obsługiwania linii w województwie śląskim – zarówno przy obecnych realiach, jak i biorąc pod uwagę potencjalne modernizacje w przyszłości. Jednakże producent deklaruje dostawę pojazdów z homologacją na prędkość 160 km/h, dzięki czemu, jeśli w przyszłości pojawi się możliwość wyższej prędkości szlakowej na śląskich torach, będzie możliwe dostosowanie do niej zamówionych pojazdów – zaznacza Iwańska.

Mały miszmasz

Obecnie Koleje Śląskie w swojej flocie dysponują 62 pojazdami, aż 12 typów i sześciu producentów. Dostawy nowych pociągów mają rozpocząć się już w drugiej połowie 2017 r., a zakończyć na początku drugiej połowy 2018 r. Według zapowiedzi wykonawcy będą to pociągi z rodziny Elf2. Obecnie Koleje Śląskie eksploatują już łącznie 15 pojazdów Elf, które dostarczyła im Pesa – 6 sztuk typu 27 Web i 9 sztuk typu EN76.

Łączna wartość zamówienia podstawowego wynosi ok. 206 mln zł brutto, w tym ponad 167 mln zł pochodzi z budżetu województwa, a ponad 38 mln zł to pieniądze przewoźnika.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5