Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Krakowska firma z szansą na modernizację linii do Podborów Skawińskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Krakowska firma z szansą na modernizację linii do Podborów Skawińskich
fot. Zygmunt Put, GFDLLinia kolejowa nr 94
Podniesienie prędkości pociągów do 120 km/h oraz nowe przystanki osobowe w Krakowie to efekty modernizacji linii z Krakowa do Oświęcimia. PKP PLK otworzyły właśnie koperty z ofertami firm zainteresowanymi modernizacją torów do Podborów Skawińskich. Krakowska firma złożyła w tym przetargu najkorzystniejszą – pod względem ceny – ofertę.

Przetarg w formule „projektuj i buduj” dotyczy opracowania i wykonania robót na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. Inwestycja realizowana będzie w ramach zadania „Prace na linii kol. nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”. Budżet PKP PLK na to zamówienie wynosi 270,4 mln zł brutto.

Duże zainteresowanie

Zainteresowanych jest aż 7 firm i konsorcjów. Ich oferty będą teraz oceniane pod kątem ceny, która stanowi 60-procentowe kryterium oceny, współczynnika zatrudnienia pracowników w oparciu o umowę o pracę – 30% oraz okresu gwarancji – 10%. Wszystkie firmy złożyły analogiczne oferty w odniesieniu do kryteriów pozacenowych – 90% zatrudnienia personelu w oparciu o umowę o pracę i 72 miesiące gwarancji. Oznacza to, że o wyborze oferty zadecyduje cena.

W tym przypadku najkorzystniejszą ofertę złożyła krakowska firma ZUE, która zaoferowała wykonanie prac za 191,8 mln zł. Pozostali oferenci to: Trakcja PRKiI – 221,9 mln zł brutto, Torpol – 208 mln zł, konsorcjum Infra Silesia i Transkol – 230,1 mln zł, grupa Fewaterm – 204,9 mln zł, konsorcjum Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury oraz Krakowskie Zakłady automatyki – 226,1 mln zł oraz konsorcjum Swietelsky – 215,5 mln zł. Oznacza to także, że wszystkie oferty mieszczą się w założonym przez zamawiającego budżecie.

Nowe przystanki

Wariant tej inwestycji zakłada podniesienie prędkości konstrukcyjnych na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie do maksymalnych wartości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych z lokalnymi ograniczeniami prędkości w miejscach np. istniejącej zabudowy miejskiej lub istniejących układów torowych na stacjach. Oprócz wymiany torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane zostaną perony. Na stacjach w Krakowie Bonarce, Krakowie Sidzinie, Skawinie i Podborach Skawińskich pojawi się nowe oznakowanie, oświetlenie oraz poprawi się dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wygodniejsze dojścia umożliwią dwa przejścia podziemne w Skawinie oraz kładka pieszo-rowerowa na stacji Kraków Bonarka.

PKP PLK planują również budowę dwóch nowych przystanków Kraków Opatkowice, w sąsiedztwie ul. Macieja Dębskiego oraz Skawina Jagielnia, w rejonie osiedla TBS przy ul. Pachla. Dogodniejszą lokalizację zyska przystanek Skawina Zachodnia, który zostanie przesunięty o ok. 500 metrów w stronę Skawiny. Inwestycja PLK obejmie również 30 obiektów inżynieryjnych, w tym wiadukt nad ul. Podmokłą w Krakowie i 5 mostów. Remont przejazdów kolejowo-drogowych ułatwi ruch drogowy i zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Okres inwestycji przewidziano na 1065 dni, co przekłada się prawie na 3 lata. Należy jednak pamiętać, że 300 dni to czas, kiedy wykonawca będzie zobowiązany do stworzenia projektu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5