NUMER 03/2019
NUMER 03/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Plany rozwojowe Grupy PKP
szukaj
Śledź nas:

Krakowianie narzekają na hałas z tymczasowej bazy Kolei Małopolskich

| Jakub Madrjas 13.03.2019 54

Krakowianie narzekają na hałas z tymczasowej bazy Kolei Małopolskich
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Mieszkańcy krakowskiej Olszy skarżą się na hałas z torów odstawczych, gdzie obsługiwane są pociągi Kolei Małopolskich. Badania potwierdziły znaczne przekroczenie norm.
Jak informują lokalne portale, skargi mieszkańców krakowskiej Olszy po tym, jak Koleje Małopolskie zorganizowały tam tymczasowe zaplecze okazały się całkowicie uzasadnione. Z przeprowadzonych badań wynika, że poziom hałasu przekracza dopuszczalne normy – w nocy o ponad 10 dB (dopuszczalna norma to 40 dB). Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie interweniowała już w PKP PLK.

W poprzednich latach, w przerwach między kursami i nocą, pociągi Kolei Małopolskich (KMŁ) stacjonowały na bocznych torach stacji Kraków-Płaszów. Tam też były przygotowywane do kolejnych kursów. – W związku z trwającym remontem na tej stacji, spółka PKP PLK wyznaczyła zastępczą lokalizację na Olszy – wyjaśniał portalowi Nasze miasto Grzegorz Stawowy, były już prezes KMŁ. Przewoźnik przekonywał, że postój pociągów na włączonych silnikach w zimie jest konieczny ze względu na ogrzewanie pociągów. 

– PKP Polskie Linie Kolejowe udzieliły czasowo zgody Kolejom Małopolskim na obsługę na torze w stacji Olsza – przy zachowaniu określonych warunków, pod względem porządku, czystości i wpływu na środowisko.
W zeszłym tygodniu, reagując na interwencje ze strony okolicznych mieszkańców i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, PLK zwróciły się do KMŁ, by ograniczyły, a w porze nocnej wstrzymały, uciążliwą działalność, związaną z obsługą techniczną taboru. Obecnie czekamy na odpowiedź przewoźnika w tej sprawie – poinformował przed dwoma tygodniami "Rynek Kolejowy" Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK. 

Na pytania w sprawie hałasu odpowiedział "RK" Filip Szatanik, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego, który nadzoruje KMŁ. Zapewnił, że urząd marszałkowski chce ograniczenia hałasu i zapowiedział "wykorzystanie technicznych możliwości w tym kierunku". Oprócz tego ograniczona została prędkość pociągów manewrujących w obrębie stacji. Kolejarze mają też nadzieję, że problemy załagodzi wiosna – im cieplej będzie w nocy, tym krócej będzie trzeba ogrzewać składy. Przedstawiciel urzędu marszałkowskiego zaznaczył również, że obsługa pojazdów na Olszy prowadzona jest tymczasowo, z powodu modernizacji stacji Kraków Płaszów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (905)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (905)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2019
NUMER 03/2019
Ten numer „Rynku Kolejowego” jest pierwszym zamykanym przez nas w tym roku, więc zdecydowaliśmy się na pokazanie planów Grupy PKP na najbliższą przyszłość. Nadal głównymi tematami pozostają budowa struktury holdingowej, wspólny bilet czy tempo realizacji inwestycji infrastrukturalnych. Zarządy spółek mówią o postępach i wytężonej pracy, ale część pasażerów i wykonawców patrzy na te kwestie inaczej. O tym wszystkim w raporcie i innych tekstach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5