NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:

Kradzieże węgla w PKP Cargo maleją z roku na rok

| Martyn Janduła 16.02.2017 63

Kradzieże węgla w PKP Cargo maleją z roku na rok
Fot. PKP Cargo
Kradzieże, zwłaszcza węgla, to zmora przewoźników towarowych. PKP Cargo ma jednak powody do zadowolenia, bo poziom tego procederu z roku na rok maleje, a wraz z tym, maleją także straty przewoźnika. Duża w tym zasługa m.in. dronów.
Nielegalny proceder kradzieży węgla i innych paliw stałych to problem, z którym walczy m.in. PKP Cargo – ale też każdy inny przewoźnik towarowy. Jak podaje spółka, najczęściej do kradzieży ładunków dochodzi na Górnym Śląsku. Taki nielegalny proceder wpływa jednak na poważne straty przewoźników. Przykład stanowi chociażby niedawne zdarzenie w Piekarach Śląskich, w których złodzieje okradający pociąg wykoleili o trzeciej nad ranem aż siedem wagonów – z czego jeden wagon się przewrócił. Skład ten jechał z okolicznej kopalni Julian do Warszawy.

Straty także dla zarządcy

Złodzieje węgla wysypali na tory miał, który doprowadził nie tylko do wykolejenia pociągu, ale także zniszczenia infrastruktury. Na czas napraw, jeden tor przez kilka dni był całkowicie wyłączony z ruchu. A trzeba dodać, że szlak, na którym doszło do tego zdarzenia, prowadzi do połączenia z tzw. magistralą węglową w Radzionkowie. – Szczegółowe okoliczności wypadku będą znane po zakończeniu prac komisji wypadkowej – zaznacza Ryszard Wnukowski, rzecznik prasowy PKP Cargo.

Jest lepiej

Zdaniem spółki liczba kradzieży podczas transportu towarów się zmniejsza, a tym samym, maleją także straty PKP Cargo. Zasługa w tym m.in. dużego zaangażowania służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo przewożonych przez spółkę towarów – Liczba kradzieży w 2016 roku była o 36 proc. mniejsza, a wartość strat w wyniku kradzieży o 39 proc. niższa niż w 2015 roku – podaje Wnukowski. Jednakowoż podkreśla, że podjęte przez PKP Cargo działania zmierzające do przeciwdziałania kradzieżom paliw stałych, w tym zwłaszcza węgla, sprawiły, że wartość tych kradzieży zmniejszyła się od 2012 roku blisko pięciokrotnie. – Straty spółki z tytułu kradzieży maleją z roku na rok – dodaje.

Głównie w przeciwdziałaniu kradzieżom PKP Cargo stosuje dozór prowadzony przez patrole SOK. Od pewnego czasu przewoźnik stosuje jednak inną formę nadzoru przewozów – zdalną inspekcję z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych, tzw. dronów. – Są one z powodzeniem wykorzystywane przez PKP Cargo, które jest wyłącznym ich operatorem – informuje rzecznik.

Niezawodne drony

Do tej pory flota dronów PKP Cargo składała się z maszyn dwóch typów „DJI Phantom 3” oraz „Eagle”. Aktualnie patrolowanie torów i obszarów kolejowych w służbie PKP Cargo rozpoczyna dron „Bielik”, nowoczesny czterowirnikowiec wyprodukowany w Polsce. – Nasze dotychczasowe doświadczenia z flotą bezzałogowców są bardzo dobre. Drony przekazują rejestrowany obraz na żywo do siedziby Zespołu Przeciwdziałania Zagrożeniom. Dzięki temu pracownicy Zespołu mogą szybko reagować na kradzieże i łapać złodziei na gorącym uczynku – podaje Wnukowski.

Tylko w ubiegłym roku, dzięki wykorzystaniu floty bezzałogowców, polski przewoźnik kolejowy ograniczył kradzieże przewożonych towarów o blisko 50 procent. – Ograniczenie liczby kradzieży, wzrost bezpieczeństwa, a także możliwość wykonywania zdalnych inspekcji składów. To wszystko przemawia za tym, by dalej inwestować w tę technologię – podkreśla Wnukowski.





tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (336)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (336)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS