Fragment linii 281, na której po przerwie wkrótce ruszą przewozy pasażerskie z Gniezna do Jarocina, będzie rewitalizowany na kolejnym odcinku. Przetarg dotyczy pełnienia nadzoru inwestorskiego i wykonania robót budowlanych między 112 a 127 kilometrem linii.
Na większości wspomnianego odcinka od Orzechowa do granicy IZ w torze nr 1 można jeździć z prędkością maksymalną 50 km/h. Planowane prace obejmują wymianę nawierzchni torowej, profilowanie ław torowiska, poprawę odwodnienia i wymianę części sieci trakcyjnej. Ma to pozwolić na podniesienie maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 80 km/h.
Dzięki wymianie rozjazdów i modernizacji systemu sterowania ruchem kolejowym ma się również poprawić przepustowość linii. Prace w ramach tego zadania nie obejmą jednak przebudowy peronów i tzw. małej architektury.
Kryterium udzielenia zamówienia jest w 100% cena. Oferty można składać do 2 marca 2017 roku. Prace mają być zakończone z ostatnim dniem listopada 2017 roku. Od czerwca 2017 planowanie jest uruchomienie połączeń regionalnych na odcinku z Jarocina przez Wrześnię do Gniezna. Piszemy o tym
tutaj.