Jak nieoficjalnie dowiedział się „Rynek Kolejowy”, z końcem czerwca z PKP PLK odszedł Piotr Malepszak. Do końca maja pełnił stanowisko dyrektora Biura Dróg Kolejowych.
W ostatnim czasie do redakcji „RK” docierają informacje o sporych zmianach kadrowych w PKP Polskich Liniach Kolejowych. Oprócz
powołania nowego zarządu spółki w marcu, m.in. w kwietniu
pisaliśmy o zmianie na stanowisku dyrektora Biura Strategii zarządcy infrastruktury.
Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, ze stanowisk dyrektorskich odeszli w ostatnim czasie m.in. Adam Szymankiewicz, odpowiedzialny za ETCS i GSM-R oraz Piotr Malepszak, dyrektor Biura Dróg Kolejowych, koordynujący również prace dotyczące rewitalizacji najważniejszych linii kolejowych. Zmieniają się również kadry m. in. w Centrum Realizacji Inwestycji, w którym Jerzy Dul został dyrektorem regionu śląskiego. PKP PLK nie podała przyczyn odwołań.
Piotr Malepszak to absolwent Technikum Kolejowego w Poznaniu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Z PLK związany od 2008 roku. Prowadził m.in. takie zadania naprawcze jak Poznań – Tczew czy „proteza koniecpolska”. Autor i współautor projektów z zakresu utrzymania, rewitalizacji, poprawy parametrów linii zmodernizowanych, a także zmian przepisów i instrukcji prowadzących do sprawniejszego i bardziej efektywnego prowadzenia ruchu kolejowego. Za konsekwentne dążenie do poprawy stanu infrastruktury kolejowej w 2012 roku nominowany do nagrody „Człowiek Roku – Przyjaciel Kolei". Według informacji "RK", po odwołaniu ze stanowiska dyrektora Biura Dróg Kolejowych Piotr Malepszak otrzymał propozycję przejścia na inne stanowisko w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, ale nie przyjął jej i zakończył pracę w PLK z końcem czerwca.
Adam Szymankiewicz do PKP PLK przyszedł z Polkomtela w 2013 roku. W swojej karierze zajmował się zarządzaniem dużymi projektami infrastrukturalnymi, realizacją masowych wdrożeń oraz utrzymaniem infrastruktury technicznej i budowlanej, a także rozwojem sieci i usług.