NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Kolejne zlecenia dla spółek PLK. Zaczną inwestycje w maszyny

| Jakub Madrjas 20.04.2017 49

Kolejne zlecenia dla spółek PLK. Zaczną inwestycje w maszyny
Oczyszczarka ZRK DOMFot. PKP PLK
Spółki infrastrukturalne z grupy PKP PLK dostały kolejne zlecenia. Prezes Ireneusz Merchel zapowiada, że spółki zależne i sama PLK wkrótce rozpoczną zakupy maszyn mogących pracować na liniach dużych prędkości.
O wzmocnieniu firm infrastrukturalnych należących do PLK „Rynek Kolejowy” informował już w styczniu. Zapowiedzi prezesa PLK spełniły się – o zadaniach zleconych ZRK DOM, PPMT, DOLKOM i PNIUIK informowaliśmy m.in. w tym miejscu.

Teraz przyszła pora na kolejną partię zadań. Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej otrzymało właśnie zlecenie na naprawę pięciu kilometrów toru na linii nr 105 Muszyna – Krynica za 2,3 miliona złotych, ZRK DOM – na kompleksową wymianę nawierzchni w torze nr 1 na siedmiu kilometrach linii nr 401 Szczecin Dąbie – Świnoujście za 8,7 miliona złotych.

Naprawiali tory po wypadku w Ozimku

Co więcej, kolejna spółka z grupy PLK – Dolkom – realizowała prace po wypadku z udziałem Pendolino w Ozimku. Zajęły one aż cztery dni – do wypadku doszło 7 kwietnia, linię otwarto 11 kwietnia. Według ekspertów – to o dwa dni za długo, bo do wymiany było tylko 450 podkładów, ok. 300 metrów szyn, słup trakcyjny, oświetleniowy oraz słupy energetyczne. Z taką oceną nie zgadza się PLK. – Wymiana podkładów, montaż szyn oraz ich regulacja wymaga odpowiedniego rozciągnięcia prac w czasie. W torze bezstykowym wykonuje się również szlifowanie szyn oraz regulację naprężeń, a te prace mogą zostać wykonane dopiero po zakończeniu pełnego montażu – twierdzi Joanna Kubiak zespołu prasowego PLK.

Przedstawicielka spółki zaznacza też, że niektóre prace, takie jak układanie szyn, nie mogą być prowadzone w porze nocnej, a jedynie przy pełnej widoczności całego odcinka toru. I zapewnia, że PLK dokładnie nadzoruje prace własnej spółki, a służby techniczne PLK oraz PKP Energetyki były obecne przez cały okres trwania napraw.

Będą zakupy sprzętu, także na 200 km/h

Prezes Ireneusz Merchel zapowiada tymczasem dalsze wzmacnianie spółek z grupy PLK. Własny potencjał ma być zabezpieczeniem na wypadek problemów wykonawców – takie sytuacje miały miejsce w poprzedniej perspektywie unijnej. Spółki z grupy PLK mają też prowadzić roboty wyprzedzające przed modernizacją tras – na przykład na linii E59 Poznań – Szczecin, która jest chyba najbardziej zagrożonym projektem z listy CEF.

Chodzi jednak także o budowę potencjału na okres po 2023 roku, kiedy zmodernizowane linie trzeba będzie utrzymać w dobrym stanie. – Wkrótce spółki zależne przystąpią do zakupu maszyn – zapowiada prezes. W tym roku ZRK DOM kupiło już m. in. oczyszczarkę tłucznia.

Prezes Merchel dodaje, że PKP PLK chce też wzmocnić własny park maszyn, m. in. o podbijarki mogące pracować na liniach o prędkości do 200 km/h, zgodnie z nową filozofią PLK dotyczącą prędkości na szlakach. Warto przypomnieć, że zamówiony w grudniu pociąg diagnostyczny PLK rzeczywiście ma być przystosowany do prędkości powyżej 160 km/h.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Muszyna (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Muszyna (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS