Zarządca infrastruktury zleci prace dotyczące zaprojektowania i wykonania robót torowych na odcinku od granicy IZ Olsztyn (przed stacją Biskupiec Pomorski) do stacji Olsztyn Główny. Rezultatem prac ma być podniesienie prędkości maksymalnej pociągów.
PKP PLK zleci wykonanie dokumentacji projektowej z podziałem na branże, roboty budowlano – montażowe, wykonanie kompleksowej dokumentacji powykonawczej oraz przeprowadzenie oceny zgodności podsystemu strukturalnego „Infrastruktura” objętego zakresem zamówienia na każdym etapie.
Realizacja projektu pozwoli na podwyższenie prędkości rozkładowej pociągów na odcinku granica IZ (km 219,400) – Iława – Ostróda – Olsztyn ze 100 km/h do 120 km/h (z wyjątkiem stacji Ostróda i Biesal, gdzie pozostanie 100 km/h), co pozwoli na skrócenie o 5 minut czasu przejazdu pociągów na trasie Iława – Olsztyn (w momencie zakończenia całego projektu), poprawę bezpieczeństwa na 3 przejazdach kolejowo – drogowych poprzez podniesienie kategorii przejazdów, zwiększenie komfortu obsługi podróżnych oraz estetyki poprzez modernizację 3 peronów i zmniejszenie nakładów na konserwację i utrzymanie linii kolejowej nr 353.
Linia kolejowa nr 353 Poznań Wschód – Skandawa jest na wspomniany odcinku linią pierwszorzędną, dwutorową i zelektryfikowaną, posiadającą status linii kolejowej o znaczeniu państwowym. Na linii prowadzony jest ruch pasażerski i towarowy. Linia jest administrowana i eksploatowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, przez Zakład Linii Kolejowych w Olsztynie (IZ Olsztyn).
Otwarcie ofert w przetargu zaplanowano na 1 sierpnia 2016. Oferty zostaną ocenione z uwzględnieniem kryterium ceny (90%) i terminu realizacji (10%).