Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie bez pojazdów spalinowych. Jednak za drogo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Wielkopolskie bez pojazdów spalinowych. Jednak za drogo
Fot. Koleje Wielkopolskie
W toku postępowania przetargowego Koleje Wielkopolskie chciały zakupić dla spółki cztery spalinowe zespoły trakcyjne. Mimo wpłynięcia w przetargu dwóch ofert, przetarg unieważniono.

Tydzień temu (22.08.) poznaliśmy oferentów w przetargu na dostawy dla spółki Koleje Wielkopolskie czterech spalinowych zespołów trakcyjnych do wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich. Zamawiający zaznaczył, że pojazdy muszą być wyprodukowane i dopuszczone do eksploatacji po 1 stycznia 2015 roku, jednak muszą spełniać w pełnym zakresie wymogi TSI obowiązujące po 31 maja 2017 roku.

Do zamawiającego wpłynęły dwie oferty – Pesy i Newagu. Tańszy okazał się Newag, bo zaoferował dostawę pojazdów za 68,855 mln zł brutto, Pesa zaś za 71,34 mln zł. Drugi producent lepiej jednak wypadał pod kątem parametrów technicznych, o czym pisaliśmy tutaj. Koleje Wielkopolskie przeznaczyły na zamówienie 63,96 mln zł brutto. Teraz już wiadomo, że postępowanie to nie doczeka się pozytywnego rozstrzygnięcia. Spółka poinformowała o unieważnieniu przetargu ze względu na przekroczenie budżetu. – Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na zamówienie – czytamy w dokumencie.

Koleje Wielkopolskie chciały aby zamawiane pojazdy dwuczłonowe o maksymalnej długości 45 metrów były w stanie rozpędzić się do 120 km/h. Na pokład powinny zabierać minimum 190 pasażerów, z czego 125 z nich znajdzie w środku miejsce siedzące (20 z nich na miejscach uchylnych). W środku miały znaleźć się również 4 miejsca na rowery. Pojazdy mają być wyposażone w instalację i urządzenia pokładowe Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ERTMS/ETCS wersja 3.3.0. lub wyższej
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5