NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie w systemie ŚKUP? Jest wniosek o dofinansowanie

| Dominik Lebda 17.03.2017 49

Koleje Śląskie w systemie ŚKUP? Jest wniosek o dofinansowanie
Fot. Koleje Śląskie
Koleje Śląskie złożyły wniosek na pozyskanie dotacji na projekt przystąpienia przewoźnika do systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych. Niewykluczone, że pierwsze rezultaty pojawią się w połowie przyszłego roku.
Śląska Karta Usług Publicznych to specjalny system, którego trzon stanowi karta umożliwiająca płatność za przejazdy komunikacją miejską organizowaną przez KZK GOP, miejsca parkingowe w płatnych strefach czy w placówkach sportowych, kulturalnych i urzędach. Funkcjonalność tego typu rozwiązań rośnie wraz z liczbą podmiotów wchodzących w system.

Koleje Śląskie w ŚKUP

Koleje Śląskie chcą dołączyć do systemu ŚKUP. Przewoźnik złożyły wniosek na pozyskanie dotacji unijnej na projekt "Wdrożenie Śląskiej Karty Usług Publicznych w Kolejach Śląskich istotnym czynnikiem rozwoju e-usług dla pasażerów i elementem przyszłej integracji taryfowo-biletowej w województwie śląskim". Dofinansowanie miałoby pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020. Wartość projektu wynosi 4 327 263 zł, z czego o 2 947 885 zł dofinansowania wnioskują KŚ. 

Jak zaznacza Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolej Śląskich, objęcie systemem ŚKUP przewoźnika to proces bardzo skomplikowany. – Aby dobrze się do niego przygotować trzeba zawczasu uwzględnić i omówić wiele aspektów. Współpracujemy z KZK GOP w tym zakresie. Cały czas też przyglądamy się, jak cały projekt jest oceniany przez pasażerów komunikacji miejskiej – mówi Michał Wawrzaszek.

Przygotowanie i wdrożenie projektu ŚKUP w Kolejach Śląskich może okazać się zadaniem skomplikowanych technicznie i finansowo, m.in. ze względu na różne taryfy i systemy rozliczeń. Co "fizycznie" musi zostać zrobione, żeby ŚKUP mogła zostać rozszerzona o KŚ? – Całość zadań, które Koleje Śląskie musiałyby podjąć w ramach ewentualnego przystąpienia do ŚKUP, będzie uzależniona od możliwości finansowych i technicznych. Niezbędne byłyby m.in. takie przedsięwzięcia jak rozbudowanie obecnego systemu informatycznego ŚKUP, tak aby znalazło się w nim miejsce również dla formatu danych z biletów kolejowych, czy wymiana terminali mobilnych wykorzystywanych przez drużyny pokładowe. Przy założeniu, że bilety na kartę ŚKUP można byłoby kupić w kasach Kolei Śląskich niezbędna byłaby również wymiana terminali kasowych – tłumaczy Michał Wawrzaszek.

Priorytety

Zdaniem Kolei Śląskich, obok dostosowania systemu do potrzeb pasażerów, specyfika taboru kolejowego, która pod wieloma względami różni się od sposobu funkcjonowania autobusowej komunikacji miejskiej, to najważniejsze priorytety w kwestii zaprojektowania procesu przystąpienia do ŚKUP. We wrześniu 2016 roku Koleje Śląskie podpisały z KZK GOP porozumienie będące dwustronną deklaracją chęci współpracy, której celem jest przystąpienie śląskiego przewoźnika kolejowego do projektu Śląskiej Karty Usług Publicznych.

– Dla przykładu kwestia kontroli biletów. W autobusach są czytniki i nie ma konduktorów, w pociągach zaś jest stała obsada drużyn konduktorskich, które przeprowadzają kontrolę i sprzedaż biletów. A to jest zaledwie jedna z wielu kwestii, które trzeba rozwiązać jeszcze przed udostępnieniem systemu dla pasażerów. Wszystko razem sprawia, że musimy rozważyć nie tylko formalne i finansowe zasady naszego udziału w ŚKUP, ale również jego szeroko pojęty aspekt techniczny i organizacyjny –tłumaczy Michał Wawrzaszek.

Koleje Śląskie nie chcą podawać konkretnego terminu pierwszych zmian. We wstępnych założeniach mogłaby to być druga połowa przyszłego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

śląskie (376)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

śląskie (376)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS