– Wakacje to okres, gdy kursy do Wisły cieszą się szczególną popularnością. Wydaje nam się, że prace mogły zostać zaplanowane w sposób bardziej przyjazny dla naszych pasażerów – mówią o zamknięciu przez PLK linii do Wisły Koleje Śląskie.
Pasażerowie skarżą się na dojazd do popularnej latem Wisły. W środku wakacji zamknięto linię kolejową, a pasażerowie muszą korzystać z komunikacji zastępczej. PLK tłumaczy ogólnie, że „celem remontu tych obiektów inżynieryjnych jest podniesienie komfortu podróżowania oraz prędkości jazdy na obiektach”, jednak na dalszą eksploatację mostów nie zgodził się wojewódzki nadzór budowlany.
Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Remontem nie są zachwycone Koleje Śląskie, których pasażerowie narzekają na niedogodność komunikacji zastępczej. – Niestety, wskutek prowadzonych przez PKP PLK prac remontowo-modernizacyjnych musieliśmy zastąpić wszystkie pociągi autobusami. Zdajemy sobie sprawę z tego, że prace prowadzone przez zarządcę infrastruktury są niezbędne i finalnie prowadzą do poprawy jakości infrastruktury kolejowej, niemniej jednak w przypadku remontów na linii Katowice – Wisła Głębce wydaje nam się, że mogłyby być one zaplanowane w bardziej przyjazny sposób – nie tylko dla przewoźnika, ale przede wszystkim dla pasażerów. Wszak wakacje to okres, gdy kursy do Wisły cieszą się szczególną popularnością – mówi rzecznik spółki Michał Wawrzaszek.
Nie zgada się jednak z twierdzeniem, że autobusy utykają w korkach codziennie. – Nie odnotowujemy licznych i większych opóźnień. Występują one raczej w weekendy, kiedy ruch na drogach jest większy. W zdecydowanej większości przypadków, jeśli już występują, to są to opóźnienia do 10 minut – zapewnia rzecznik.
Koleje Śląskie o planowanych utrudnieniach spowodowanych pracami PKP PLK na linii do Wisły wiedziały już wcześniej i informowały o nich pasażerów już podczas czerwcowej korekty rozkładu jazdy. – Na kilka dni przed zamknięciem przez PKP PLK odcinka zdecydowaliśmy się wrócić do tego tematu, zdajemy sobie bowiem sprawę, że te utrudnienia należą do bardziej uciążliwych – wyjaśnia Wawrzaszek. W ramach tych działań, na głównej stronie internetowej zamieszczony został baner przypominający o utrudnieniach, do tego w kasach do biletów dołączane są specjalne ulotki, dostępne też w autobusach ZKA, a także w Straży Miejskiej oraz w Punkcie Informacji Turystycznej w Wiśle. – Ponadto na stacje w Wiśle wysłaliśmy naszych informatorów – wylicza rzecznik.
Według informacji przekazanych Kolejom Śląskim przez PKP PLK, prace potrwają prawie do końca grudnia.