9 marca przedstawiciele Kolei Śląskich podpisali umowę z konsorcjum Banku Polska Kasa Opieki SA i Banku Gospodarstwa Krajowego na emisję obligacji. Pozyskane w ten sposób pieniądze przewoźnik przeznaczy na wykup obecnie leasingowanych Elfów i zakup nowych ezt.
– Spółka będzie wykupywać określoną w harmonogramie część wszystkich obligacji systematycznie co kwartał. Wykup ostatnich obligacji zaplanowany jest pod koniec 2025 r. – powiedział Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Koleje Śląskie chcą działać błyskawicznie. W ciągu kilku tygodni spółka zamierza ogłosić przetarg na zakup 7 pojazdów, natomiast minimum 10 planuje nabyć Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Nowe pojazdy mają do 2018 r. zastąpić najstarszy typ wykorzystywanego taboru – dzierżawione od Przewozów Regionalnych pojazdy EN57.
Koleje Śląskie z końcem lutego podpisały jeszcze jedną istotną umowę, dotyczącą dzierżawy terenu od Przewozów Regionalnych na potrzeby bazy utrzymaniowej.
– Spółka zakłada, że po uruchomieniu przejętego zaplecza technicznego przy ul. Raciborskiej uda się stworzyć punkt czyszczenia taboru, co pozytywnie wpłynie na czystość pociągów z zewnątrz. Jedną z wielu korzyści będzie także ograniczenie liczby przejazdów technicznych, co przełoży się m.in. na większą dostępność pojazdów. Dzięki temu możliwa będzie między innymi szybsza reakcja przewoźnika w sytuacjach awaryjnych, na przykład w celu podesłania zastępczego składu – powiedział Michał Wawrzaszek.
Więcej na temat dzierżawy bazy w Katowicach i planowanych zakupach taboru piszemy
TUTAJ.