Koleje Mazowieckie opublikowały dziś informację o zamiarze zbycia 15 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57.
Przedmiotem postępowania jest sprzedaż pojazdów - KM wykluczają możliwość oddania pojazdów do odpłatnego używania.
Z jednym wyjątkiem - pojazdu o charakterystycznym numerze EN57-1000 - wystawiane na sprzedaż ezt są - jak na tę serię i warunki w niektórych regionach - stosunkowo nowe. Pochodzą z lat 1990-1992. Wszystkie pojazdy mają czynny status i datę świadectwa sprawności technicznej ważną do 2019 albo 2020 roku. Ich przebieg od ostatniej naprawy waha się w granicach 175-300 tys. km.
Wszystkie pojazdy posiadają przetwornice statyczne; sprężarki śrubowe; wyłączniki szybkie; tapicerowane fotele; stojaki na rowery; system informacji wizualno-akustycznej; oprawy oświetleniowe wpuszczane w sufit oraz ogrzewane szyby czołowe. Termin składania ofert upływa 14 listopada 2017 r.
W ten sposób Koleje Mazowieckie odchodzą od pojazdów EN57 bez modernizacji. W środę, 31 maja 2017 r., w ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. został przekazany Kolejom Mazowieckim
ostatni ze zmodernizowanych w ramach umowy ezt EN57AL. - Od 2017 do 2021 roku planujemy wycofać z eksploatacji 39 sztuk najstarszych naszych pojazdów, które jeszcze posiadamy. Nie planujemy kierować ich już do modernizacji -
mówił "Rynkowi Kolejowemu" w lutym Czesław Sulima, członek zarządu Kolei Mazowieckich. Przed dwoma tygodniami Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na 71 nowych ezt.
Zwycięzcą został Stadler.