Trwają przygotowania do budowy punktu utrzymania pojazdów Kolei Mazowieckich. Samorządowy operator rozmawia już z PKP SA i PKP PLK na temat włączenia przyszłej bazy w układ stacji Radom.
Na początku grudnia
informowaliśmy o zatwierdzeniu przez władze Radomia czterdziestoletniej dzierżawy terenu pod budowę punktu utrzymania pojazdów kolejowych Kolei Mazowieckich. Postawienie nowego obiektu, w którym zatrudnienie znajdzie 40 osób wraz z zakupem dziesięciu szynobusów do obsługi podradomskich linii będzie kosztować około 150 mln zł netto.
Jak informuje „Rynek Kolejowy” rzeczniczka KM Donata Nowakowska, obecnie prowadzone są rozmowy z PKP SA i PKP PLK w sprawie możliwości podziału działek w celu umożliwienia wjazdu na teren bocznicy (przyszłej bazy). Przeszkodą była realizowana przez PLK modernizacja stacji Radom (dofinansowywana ze środków unijnych), która zakończyła się w grudniu. Spółka Koleje Mazowieckie czekała na mapy powykonawcze w celach projektowych – Chodzi o zaplanowanie wjazdu na teren bocznicy. Wspomniane mapy zostały opracowane w maju i obecnie prowadzone są przygotowania do rzeczywistego podziału działki – mówi Nowakowska.
Spółka wystąpiła także do biura projektowego o wykonanie projektu włączenia przyszłej bocznicy w istniejący układ stacji. – Po otrzymaniu oferty, została ona zaakceptowana przez zarząd i obecnie będzie trwało postępowanie mające na celu wyłonienie wykonawcy – wyjaśnia rzeczniczka. Zakończenie projektu przewidziane jest 2018 rok.
Zakres funkcjonowania punktu utrzymania pojazdów w Radomiu będzie obejmował m.in.: wykonywanie prac związanych z utrzymaniem pojazdów w poziomach P1-P2, naprawy bieżące, mycie pojazdów w myjni przejazdowej, wykonywanie podstawowych czynności kontrolnych oraz naprawy podzespołów. Więcej na temat projektu
piszemy tutaj.