Podczas Europejskiego Forum Taborowego Koleje Mazowieckie przedstawiły planowane zakupy taborowe. Już w tym roku przewoźnik ogłosi przetarg na sześć pięcioczłonowych pociągów, a w perspektywie jest zakup aż 65 kolejnych pojazdów.
Planowane inwestycje taborowe spółki Koleje Mazowieckie przedstawił podczas organizowanego przez TOR Konferencje Europejskiego Forum Taborowego w Warszawie Piotr Madej, naczelnik wydziału napraw i utrzymania samorządowej spółki.
Pierwszy projektem, który już się rozpoczął, jest modernizacja ostatnich pojazdów EN57 starego typu w posiadaniu spółki. Modernizację z naprawą P5 przejdzie 39 pojazdów za 214,1 mln zł netto. Pierwsze pociągi zostału już przekazane do modernizacji, a ich odbiór planowany jest w maju. Ostatni zmodernizowany EN57 ma być gotowy przed końcem maja 2017.
Zakup taboru zamiast wydłużania
Koleje Mazowieckie od kilku lat rozważały przedłużenie posiadanych czteroczłonowych pociągów Elf i Flirt o dodatkowy człon, w celu lepszego wykorzystania długości peronów. Jak poinformował Madej, na razie z tego pomysłu zrezygnowano. Zamiast tego spółka kupi sześć nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych - i to jeszcze w tym roku.
Przedstawiciel Kolei Mazowieckich zdradził podczas Forum kilka istotnych szczegółów zamówienia. Spółka planuje rozpisać postępowanie na wybór wykonawcy w maju tego roku, a dostawy mają się zakończyć 30 listopada 2017 roku. Nowe pojazdy miałyby wejść do eksploatacji wraz ze zmianą rozkładu jazdy. W ramach zamówienia spółka zleci czteroletnie utrzymanie pojazdów.
- Dla obu wymienionych projektów mamy już zapewnione dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego województwa - poinformował Madej.
Wkrótce największy przetarg w historii
To nie koniec zakupów samorządowego przewoźnika. Następny w kolejności jest zapowiedziany już zakup 10 dwuczłonowych zespołów trakcyjnych, przeznaczonych przede wszystkim na trasy na południu województwa. Na ten cel spółka przeznaczy 217,8 mln zł netto, a dostawy taboru mają trwać do końca marca 2018 roku.
W przygotowaniu, w związku z planem wycofywania z eksploatacji najstarszych pojazdów serii EN57, jest kolejny przetarg - na zakup aż 55 elektrycznych zespołów trakcyjnych z piętnastoletnim utrzymaniem. Przy szacowanej wartości 2,011 mld złotych będzie to największy projekt zakupu taboru w nowoczesnej historii Polski, który przebije nawet zakup dwudziestu Pendolino przez PKP Intercity. Początek postępowania przewidywany jest na 2019 rok a dostawy mają się zakończyć w listopadzie 2022 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.