Przewoźnik województwa małopolskiego już w przyszłym roku ma rozpocząć budowę zaplecza technicznego, które powstanie w Krakowie. Inwestycja ma kosztować ponad 37 mln zł.
Koleje Małopolskie dzierżawią tabor od województwa małopolskiego, ale nie posiadają swojego zaplecza technicznego. Rośnie liczba pociągów, które woj. małopolskie nabywa w celu rozwoju usług swojego przewoźnika. W trakcie realizacji jest przetarg na nowe Impulsy do obsługi połączeń Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Krakowa do Tarnowa. Rozbudowa parku taborowego wiąże się z koniecznymi pracami serwisowo-utrzymaniowymi.
Nowe zaplecze w Krakowie
Koleje Małopolskie chcą rozwijać samodzielnie swój potencjał w kwestii napraw i utrzymania, bez korzystania z zaplecza technicznego małopolskich Przewozów Regionalnych. Spółka przystąpiła do realizacji zadania „Budowa i wyposażenie zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego”, które ma zabezpieczyć kompleksową obsługę utrzymaniowo-serwisową dla taboru woj. małopolskiego.
– Wybraliśmy już lokalizację zaplecza technicznego Kolei Małopolskich, które powstanie w rejonie dworca towarowego w Krakowie. To tereny, na które posiadamy już decyzje środowiskowe. Procedujemy właśnie decyzję lokalizacyjną. Beneficjentem tej inwestycji będą Koleje Małopolskie. Zaplecze będzie służyło obsłudze utrzymaniowo-serwisowej pojazdów województwa małopolskiego. Będziemy mogli również udostępnić zaplecze np. przewoźnikom, którzy dojeżdżają do Krakowa a chcieliby skorzystać z myjni czy przeglądów okresowych – powiedział Ryszard Rębilas, prezes Kolei Małopolskich.
Blisko 38 mln zł
Teren, na którym planowana jest budowa zaplecza technicznego KMŁ, zlokalizowany jest w Krakowie w rejonie ulicy Składowej. – Planujemy rozpoczęcie inwestycji w pierwszym półroczu 2017 roku, a zakończenie na wrzesień 2018 r. Budowa zaplecza ma być finansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego, przy czym wkład własny Kolei Małopolskich, czyli beneficjenta, wynosiłby 15% wartości zadania. Wartość całego projektu została oszacowana na 37,6 mln zł, w tym 32 mln zł pochodziłoby ze środków unijnych, a 5,6 mln zł przeznaczyłoby woj. małopolskie na wkład własny dla Kolei Małopolskich – tłumaczy Ryszard Rębilas.
Zaplecze techniczne do obsługi taboru kolejowego (o wymiarach ok. 100 m długości i 40 m szerokości), wyposażone będzie w cztery tory z kanałami rewizyjnymi, myjnię całoroczną z urządzeniami do odfekalniania, laserowe stanowisko do pomiarów zestawów kołowych, tokarkę podtorową do toczenia zestawów kołowych, wagę do pomiaru nacisku kół zestawów kołowych, stanowisko do odladzania i napiaszczania pojazdu, pomosty przesuwne z platformą umożliwiającą dostęp na każdej wysokości i długości pojazdu, suwnicę, zapadnię i podnośniki.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.