Dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14WE, które są własnością firmy Industrial Division, są obecnie eksploatowane przez Koleje Małopolskie. Wszystko wskazuje na to, że przewoźnik będzie wykorzystywał te pojazdy w regularnym ruchu.
Koleje Małopolskie eksploatują dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14WE własności Industrial Division. Firma ta posiada 4 ezt serii 14WE, będące najbardziej zaawansowaną istniejącą konwersją EN57 (z tego pojazdu pozostał szkielet oraz, niestety, silniki trakcyjne). Pojazdy przeszły modernizację, w ramach której zostały wyposażone np. w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring czy udogodnienia dla osób niepełnosprawnych (
czytaj więcej).
EZT 14WE pojawiły się na jednej z krakowskich bocznic kilka dni temu. – W związku z dynamicznym rozwojem spółki Koleje Małopolskie, stale rosnącą liczbą podróżnych korzystających z uruchamianych połączeń oraz planowanym rozszerzeniem działalności przewozowej o kolejne trasy, Koleje Małopolskie we współpracy z Industrial Division Sp. z o.o. rozpoczęły próby eksploatacyjne elektrycznych zespołów trakcyjnych 14WE-004 i 14WE-006 – czytamy w komunikacie Kolei Małopolskich.
– Obecnie pojazdy są testowane w jazdach bez pasażerów. Jeśli pojazdy przejdą pozytywnie testy wówczas zostaną skierowane na kolejny etap jakim będą próby w ruchu liniowym z pasażerami na trasach obsługiwanych przez Koleje Małopolskie – informują Koleje Małopolskie.
Przewoźnik województwa małopolskiego nie podjął jeszcze decyzji o regularnym wykorzystaniu 14WE. Przypomnijmy, że w 2016 roku woj. małopolskie zakończyło odbiory Impulsów z Newagu i po tym zamówieniu nie pojawiły się nowe. W ubiegłym roku Koleje Małopolskie uruchomiły swoje pociągi na trzeciej linii SKA z z Krakowa do Tarnowa, oraz do Nowego Sącza i Krynicy-Zdroju. Od grudnia 2017 roku ma rozszerzyć się druga linia SKA z (Sędziszów - Kraków) do Skawiny, dzięki budowie łącznicy kolejowej w Krakowie Krzemionkach. Koleje Małopolskie, w liście do Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego, wyraziły również gotowość do obsługi towarowych obwodnic Krakowa, o czym pisaliśmy
tutaj.