Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Koleje Dolnośląskie prezentują nowe Impulsy i halę utrzymaniową [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wszystkie z jedenastu pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls, które dla Kolei Dolnośląskich wyprodukował Newag, są już na Dolnym Śląsku. Pasażerowie pojadą nimi 10 grudnia.

Z pewnością tak bogato wyposażonych Impulsów w Polsce nie ma nikt. Trudno sobie wyobrazić, że w pociągach znajdzie się coś jeszcze, co uprzyjemni podróż pasażerom. Lista udogodnień jest bardzo długa: pokładowe Wi-Fi, dwie toalety, aż 8 miejsc na rowery, bardzo wygodne regulowane siedzenia (na których znajdziemy wieszaczki na ubrania znane np. z Flirtów PKP Intercity), bardzo czytelny system informacji pasażerskiej, klimatyzacja i wydajne ogrzewanie, podłoga niemal wolna od przeszkód. Ciekawostką niespotykaną w polskich pociągach jest oznaczenie miejsca pracy załogi za pomocą wyświetlacza. Co ciekawe, nie znajduje się ono przy kabinie maszynisty.

– Znajduje się w połowie skrajnych członów. Dlaczego? Proszę pytać załóg, ponieważ to one zdecydowały o takim ich umieszczeniu – powiedział Piotr Rachwalski. Zapytaliśmy więc: chodzi o to, by z krańca pociągu konduktorzy za każdym razem nie musieli przechodzić do drzwi sporej odległości i by pasażerowie mieli blisko do załogi. Kupować biletów u nich nie muszą – ponieważ w pojeździe są aż dwa automaty biletowe. Tuż obok są też miejsca na rowery, dla osoby niepełnosprawnej i obszerna toaleta.

– W tym jednym miejscu zlokalizowaliśmy wszystkie urządzenia specjalne, oznaczyliśmy to wszystko bardzo wyraźnie w środku pociągu i na zewnątrz – powiedział Piotr Rachwalski.

Bez wątpienia nowy dolnośląski Impuls to jeden z najpiękniejszych wyrobów nowosądeckiego producenta. Wątpliwości można mieć jedynie co do liczby miejsc, która sprawia, że na niektórych siedzeniach pasażer o wzroście powyżej 190 cm może mieć ciasno (nie dotyczy to miejsc umieszczonych naprzeciw siebie, których w pociągu także jest sporo). Standard podróży pociągiem jest jednak w ogólnej ocenie bardzo wysoki.

Wyposażone w ETCS poziomu drugiego Impulsy będą już serwisowane w nowej 100-metrowej, trójstanowiskowej hali w Legnicy. Wkrótce budowana będzie także druga – dwutorowa, gdzie znajdzie się m.in. myjnia. Prace przy pierwszym obiekcie potrwają jeszcze kilkanaście tygodni.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5