Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie pokazały ENdolino [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-12-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Przybywa nam nowych nazw dla najpopularniejszego w Polsce elektrycznego zespołu trakcyjnego. Po Feniksie z FPS mamy ENdolino z Kolei Dolnośląskich.

ENdolino – to żartobliwa nazwa dla ezt EN57 1703, którego Koleje Dolnośląskie skierowały do naprawy poziomu P4 wraz z modernizacją do ZNTK Mińsk Mazowiecki. Nazwa wzbudza uśmiech, natomiast zakres modernizacji jest już bardzo ciekawy.

– Pojazd będziemy wykorzystywać jako rezerwę i na liniach o mniejszym obciążeniu pasażerami oraz tam, gdzie prędkości szlakowe są niższe. Dlatego uznaliśmy, że pełna modernizacja, ze zmianą silników trakcyjnych, z nowym czołem i kabiną oraz klimatyzacją, nie jest nam potrzebna. Dla pasażerów pojazd będzie jednak znacznie przyjaźniejszy. Jest w nim obszerna toaleta z próżniową ubikacją, są nowe wygodne fotele, informacja pasażerska, antypoślizgowa wykładzina oraz sporo miejsc na większy bagaż i rowery – mówi Piotr Rachwalski, prezes zarządu KD.

W dawnym przedziale służbowym usunięto drzwi dla obsługi pojazdu. W pojeździe wymieniono natomiast drzwi dla pasażerów, ich napędy i sterowanie. Znalazły się przy nich podpórki kulszowe oraz rozkładane siedzenia. Ciekawie prezentuje się czoło pojazdu – odpowiednio nałożona farba zwiększa optycznie obszar przedniej szyby, co nadaje pojazdowi nowy wygląd. Cechą charakterystyczną pojazdów KD są też bardzo czytelne piktogramy umieszczone na zewnątrz pociągu.

Koszt naprawy EN57 w standardzie wybranym przez KD to 2,6 mln zł brutto (warto jednak zaznaczyć, że chodzi o P4, a nie o P5). Pełna modernizacja pojazdu w standardzie znanym na przykład z Kolei Mazowieckich czy Przewozów Regionalnych warta jest około trzykrotnie więcej. Warto przypomnieć, że Koleje Dolnośląskie wybrały właśnie dostawcę nowych pociągów, którymi będzie nowosądecki Newag. Więcej o tym piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5