Koleje Dolnośląskie mają nowy symulator [zdjęcia] - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie mają nowy symulator [zdjęcia]

| Michał Szymajda 26.04.2018 220

Koleje Dolnośląskie mają nowy symulator [zdjęcia]
fot. MS
Koleje Dolnośląskie mają nowy symulator [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie mają nowy symulator [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie mają nowy symulator [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie mają nowy symulator [zdjęcia]
Koleje Dolnośląskie mają nowy symulator [zdjęcia]
Nowa na polskim rynku firma Simfactor wspólnie z TK Telekom dostarczyła Kolejom Dolnośląskim nowy symulator, który ma imitować jazdę w kabinie Impulsa. To najnowocześniejsze takie urządzenie w Polsce.
Dostawa urządzenia to ostatni etap zamówienia, w ramach którego KD kupiły 5-członowe Impulsy. Symulator został zabudowany w specjalnym pomieszczeniu tuż przy bazie przewoźnika przy ul. Pątnickiej w Legnicy.

– Symulatory nam wszystkim się opłacają. We wspólnym interesie jest to, aby maszynista miał narzędzia do przygotowaniu się do pracy z pasażerami, abyśmy czuli się bezpiecznie. Zadaniem urządzenia jest wyrobienie w maszynistach prawidłowych nawyków, umiejętności odpowiedniej reakcji nawet w sytuacjach krytycznych – mówił prezes założonej w 2017 roku spółki Simfactor, Rafał Trznadel.

Simfactor stworzył symulator w w kooperacji z TK Telekom. – Mamy świetnych programistów i informatyków, ale potrzeba nam było solidnej wiedzy kolejowej, chcieliśmy móc się podeprzeć wiarygodnym partnerem. Razem z TK Telekom udało nam się dowieźć gotowy produkt skutecznie i na czas – powiedział Trznadel.

Brakuje jedynie lodówki

Oczywiście, do pełnego sukcesu potrzeba było kooperacji z Newagiem, który zbudował kabinę maszynisty, identyczną jak w prawdziwych Impulsach (brakuje w niej jedynie... lodówki, która znajduje się na pokładzie prawdziwych pojazdów).

Szkolony maszynista musi mieć wrażenie, że znajduje się w prawdziwym pojeździe. To pozwala przestać mu „grać”, zaczyna on wkraczać w sferę, gdzie zachowuje się jak na swoim miejscu pracy – ocenił Trznadel.

Wierna oryginałowi jest nie tylko kabina, ale także to, co dzieje się „za szybą”. W przygotowaniu wirtualnych szlaków pomogły twórcom trzy kamery go-pro, zainstalowane na czole rzeczywistego pojazdu. Efekt jest kapitalny. W wirtualnej kabinie odwzorowano nawet dźwięki, jakie emitują urządzenia napędowe pojazdu oraz drgania wynikające z nierówności na szynach.

Przeszkody jak żywe

Z kolei instruktor ma do dyspozycji całą gamę warunków, które może przedstawić szkolonemu. Myszką może zmieniać natężenie opadów oraz porę dnia i porę roku, a także siłę wiatru, mgłę i wiele innych. Może ustawić na szlaku dowolną przeszkodę (szlak widzi podobnie jak dyżurni ruchu), wybierać może nawet spośród rozmaitych zwierząt.

– W razie przekroczenia któregoś z parametrów przez szkolonego, np. przejechania semafora, czy przekroczenia prędkości, system automatycznie zapisze w pamięci taki błąd. Dzięki temu przy następnej jeździe można sprawdzić postępy maszynisty. Symulator posiada też możliwość ustawienia dowolnej usterki pociągu, z którą prowadzący pojazd musi sobie poradzić. Wgrano na niego wszystkie trasy, po których w Dolnośląskiem kursują Impulsy – powiedział Bartosz Dziwak, naczelnik ośrodka szkolenia KD.

Od końca tego roku maszyniści będą musieli być szkoleni na symulatorach. Takie zarządzenie wprowadził Urząd Transportu Kolejowego. Popyt na takie urządzenia będzie więc w najbliższym czasie bardzo duży. Na razie na symulator (od innego producenta) czekają Koleje Śląskie. Maszyniści przeszkolą się w nich w jeździe na pojazdach Elf 2.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (373)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS