Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej pasażerska wróci do Lubina. Znamy harmonogram prac torowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej pasażerska wróci do Lubina. Znamy harmonogram prac torowych
Fot. Montiverdi, CC BY-SA 3.0Stacja kolejowa Lubin Górniczy
Pochodząca z Lubina posłanka Elżbieta Stępień zapytała Ministerstwo Infrastruktury o zakres i terminy modernizacji linii kolejowej 289 z Rudnej Gwizdanów do Legnicy. Wiemy już, że modernizacja pozwoli na powrót pociągów pasażerskich w relacji Legnica – Lubin, a być może nawet dalej, do Głogowa.

Lubin to drugie największe miasto w Europie Środkowej, które nie ma dostępu do pociągów pasażerskich, pomimo tego, że ma dostęp do kolei. Pociągi, z uwagi na zły stan infrastruktury, przestały tu dojeżdżać w 2010 roku. Dzięki pieniądzom z Regionalnego Programu Operacyjnego, Lubin ma wrócić na kolejową mapę Polski.

Osobowym z prędkością 120 km/h

Dzięki remontowi, pociągi pasażerskie po modernizacji będą mogły pojechać z prędkością 120 km/h, towarowe natomiast 80 km/h, przy zachowaniu dopuszczalnego nacisku na oś 221 kN.
– Szacunkowy koszt projektu wynosi 250 mln zł, a jego realizacja (…) zakończy się w 2020 roku. Obecnie trwa procedura przetargowa na wybór wykonawcy prac projektowych i robót budowlanych. Podpisanie umowy planowane jest w III kwartale 2017 roku – poinformował Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB.

Na pierwszy ogień pójdzie stacja Lubin Górniczy, którą PKP PLK zajmie się w czwartym kwartale 2017. Prace potrwają tam do lata 2019. Odcinek Lubin Górniczy – Legnica będzie remontowany od czwartego kwartału 2018 r. do jesieni 2020. Odcinek Lubin Górniczy – Rudna Gwizdanów będzie natomiast naprawiany od trzeciego kwartału 2019 r. do czwartego kwartału 2020 r.

Jeden tor wystarczy

– W ramach zadania nie jest przewidziana budowa drugiego toru szlakowego na odcinku Lubin – Legnica, ani prace przystosowujące ww. odcinek do zabudowy drugiego toru w przyszłości. Podczas prac nad studium wykonalności została przeprowadzona m.in. analiza prognoz ruchu w 30-letnim horyzoncie czasowym, z której wynika, że jeden tor wraz z mijanką w Koźlicach jest wystarczający, przy uwzględnieniu prognoz natężenia ruchu na linii kolejowej nr 289. Jednakże PLK nie wyklucza możliwości budowy drugiego toru na wskazanym odcinku w przyszłości w ramach innego zadania, jeśli analizy prognoz potoku podróżnych i przewozu towarów wykażą uzasadnienie ekonomiczne realizacji takiej inwestycji oraz przy zapewnieniu odpowiednich środków finansowych – wyjaśnił obszernie Andrzej Bittel.

Co na stacji Lubin Górniczy?

W Lubinie Górniczym zbudowane zostaną dwa nowe perony (peron nr 1 przydworcowy o wysokości 76 cm i długości 200 m, peron nr 2 wyspowy dwukrawędziowy o wysokości 76 cm i długości 200 m), które spełniać będą wymagania TSI PRM. Pojawi się mała architektura (wiaty peronowe, ławki, gabloty). Jednocześnie MIB poinformował, że zakres prac na stacji Lubin Górniczy nie uwzględnia budowy przejścia podziemnego lub kładki nad torami, a zmiana zakresu rzeczowego projektu jest niemożliwa z uwagi na stopień zaawansowania projektu.

– Budowa przejścia podziemnego w stacji Lubin Górniczy może być zrealizowana w ramach odrębnego projektu inwestycyjnego. W obecnej perspektywie finansowej PKP PLK SA planuje realizację projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”, w ramach którego możliwe jest rozważenie współfinansowania budowy przedmiotowego przejścia przy udziale władz samorządowych miasta Lubina. Z otrzymanych informacji wynika, że obecnie ustalane są wstępne założenia dla ww. projektu pomiędzy PKP PLK SA i Urzędem Miasta w Lubinie – napisał Andrzej Bittel.

O szczegółach prowadzonego przetargu na prace przy linii 289 można przeczytać tutaj.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Autobusy KD docierają do Lądka i Stronia [zdjęcia]

Zintegrowany transport

Autobusy KD docierają do Lądka i Stronia [zdjęcia]

Michał Szymajda 06 września 2022

Radom: Poseł pyta o kolej do lotniska

Pasażer

Radom: Poseł pyta o kolej do lotniska

Aleksander Domański 25 stycznia 2020

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Autobusy KD docierają do Lądka i Stronia [zdjęcia]

Zintegrowany transport

Autobusy KD docierają do Lądka i Stronia [zdjęcia]

Michał Szymajda 06 września 2022

Radom: Poseł pyta o kolej do lotniska

Pasażer

Radom: Poseł pyta o kolej do lotniska

Aleksander Domański 25 stycznia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5