Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej na Ostrołękę. Będzie lepszy dojazd do Warszawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
15-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK zleci przygotowanie dokumentacji dla prac na linii kolejowej nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka. Na poprawę stanu linii, która będzie stanowiła objazd dla modernizowanej Rail Baltiki może wydać nawet 148 mln złotych. 

Jednotorowa, ale zelektryfikowana linia kolejowa nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka konstrukcyjnie jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Jednak obecnie prędkość pociągów jest na niej obniżona ze względu na stan linii – głównie do 80 lub 70 km/h, ale punktowo nawet do 40 km/h. W tym roku przeprowadzono prace remontowe na odcinku pomiędzy stacjami Przetycz a Pasieki za 5 mln złotych, co pozwoliło podnieść prędkość z 50 km/h do 80 km/h. Pisaliśmy o tym tutaj

To nie cena zadecyduje

Generalna naprawa linii jest  zapisana w Kontrakcie Terytorialnym województwa. Dlatego zarządca infrastruktury ogłosił właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla poprawy stanu linii nr 29 na prawie całej jej długości – od stacji Mostówka do Ostrołęki. Dziesięciokilometrowy odcinek z Tłuszcza do Mostówki naprawiono przed dwoma laty. Pozostały 64–kilometrowy odcinek znalazł się na liście rezerwowej znowelizowanego Krajowego Programu Kolejowego; koszt prac określono na 148 milionów złotych. 

Zwycięzca przetargu będzie miał 435 dni na opracowanie potrzebnej dla naprawy linii dokumentacji. Zostanie on wybrany przede wszystkim na podstawie wartości technicznej oferty (60 proc. oceny), a nie ceny (40 proc.). Oferty można składać do 10 października.

Awans Ostrołęki

Położona praktycznie na granicy województwa mazowieckiego Ostrołęka była kiedyś bardzo ważnym węzłem kolejowym. Teraz ma szanse na szybki awans kolejowy – inwestycje na liniach prowadzących do miasta zapisane w Krajowym Programie Kolejowym przekraczają ćwierć miliarda złotych. Bardzo ważne będzie przywrócenie przejezdności linii nr 36 Ostrołęka – Łapy o długości ok. 80 km. PKP PKL ogłosiła przetarg na naprawę tej linii wspólnie z pozostałymi objazdami dla Rail Baltiki: dwutorowej linii nr 31 Czeremcha – Siedlce o długości 85 km i jednotorowej linii nr 32 Czeremcha – Białystok o długości 70 km przeszło rok temu. Od ogłoszenia w styczniu listy wykonawców przetarg utknął.

Natomiast w czerwcu tego roku siedem spółek złożyło oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej modernizacji linii nr 35 do Szczytna na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Najtańsza była oferta spółki Idom, którą przed miesiącem wybrano jako najkorzystniejszą. Bardzo ciekawą najnowszą historię tej linii można poznać tutaj, a plany dla jej modernizacji i zdjęcia – tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Ostrołęka: Czy kolej dotrze do centrum miasta?

Infrastruktura

Ostrołęka: Czy kolej dotrze do centrum miasta?

Roman Czubiński 14 października 2020

Półtora miliona na dokumentację dla linii do Ostrołęki

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Ostrołęka: Czy kolej dotrze do centrum miasta?

Infrastruktura

Ostrołęka: Czy kolej dotrze do centrum miasta?

Roman Czubiński 14 października 2020

Półtora miliona na dokumentację dla linii do Ostrołęki

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5