To Škoda dostarczy Kolejom Słowackim elektryczne zespoły trakcyjne. ZSSK właśnie poinformowały o wynikach przetargu, w którym udział brał także Stadler Polska.
Wartość 25 dwusystemowych ezt (3 kV DC i 25 kV 50) to 160 milionów euro. Pojazdy będą bazowały na sprawdzonych już w Czechach pociągach serii RegioPanter. 13 ezt będzie trójwagonowych (z 247 miejscami siedzącymi), 12 będzie czterowagonowych (z 343 stałymi fotelami). Podłoga znajdzie się na wysokości 550 mm, pociągi będą w pełni klimatyzowane. Pod każdym z foteli znajdzie się gniazdko elektryczne, w pojazdach będą miejsca na rowery i wózki dziecięce, wyposażone zostaną w oświetlenie ledowe i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Prędkość maksymalną określono na 160 km/h.
Spory udział w produkcji będzie miał słowacki wytwórca ŽOS Trnava. Škoda Transportation wyprodukuje bowiem tylko po jednej sztuce trójczłonowego i czteroczłonowego pojazdu, a pozostałe zostaną zmontowane w Trnavie z części dostarczonych przez czeskiego producenta. Czas dostaw wszystkich pociągów określono na 24 miesiące. Będą kursować w okolicach Żyliny.
Sporo informacji na temat samego przetargu można znaleźć
tutaj.