Koleje Mazowieckie są w przededniu największego zamówienia w historii spółki. Przewoźnik zamierza kupić nowy tabor w liczbie 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wszystko ma się odbyć w ramach jednego postępowania przetargowego.
Koleje Mazowieckie chcą do roku 2024 zakupić aż 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. 10 z nich będzie składami dwuczłonowymi, a reszta – pięcioczłonowymi. – Pociągi dwuczłonowe chcemy dedykować subregionowi radomskiemu – tłumaczy Czesław Sulima, członek zarządu i dyrektor eksploatacyjny w Kolejach Mazowieckich. Wyjaśnia, że po części łączy się to z inną inwestycją przewoźnika. Chodzi o plany budowy małej bazy utrzymania taboru na poziomie P1 i P2 w Radomiu. Niewykluczone, że być może zakres tej hali zwiększy się także do poziomu P3.
– Tych dziesięć pociągów obsługiwałoby region radomski i najbliższe okolice, jak Skarżysko-Kamienna, Dęblin czy Warka. W okresach szczytu przewozowego można byłoby ten tabor wykorzystywać także na podjazdach do samej Warszawy – mówi Sulima.
Jak wyjaśnia członek zarządu, całość zamówienia miałaby być dostarczana w transzach. Na razie brakuje rozstrzygnięcia w sprawie formuły zamówienia, czy będzie to przetarg z prawem opcji czy według umowy ramowej. – Skłaniamy się na razie w kierunku tej drugiej opcji – podaje Sulima. – W zależności, jak będą realizowane pierwsze zamówienia, to w pierwszym okresie zamierzamy do 2018 roku nabyć pierwszych 6 pięcioczłonowych ezt. Byłyby one dedykowane przede wszystkim linii Warszawa – Działdowo – dodaje.
Przewoźnik zapowiada, że w postępowaniu przetargowym cena nie będzie decydującym kryterium wyboru, bowiem zastosowanych ma zostać dużo kryteriów technicznych na kanwie doświadczenia z obecnym taborem. – Planujemy, że zakup wyniesie ponad 2 mld i 200 mln zł. Zakładamy, że dofinansowanie wyniesie co najmniej 50%, a liczymy, że może będzie też wyższe. Obecnie te kwestie nie zostały jeszcze rozstrzygnięte. To powoduje też brak w tej chwili postępowania przetargowego – mówi Sulima. Dodaje przy tym, że do końca maja 2017 roku, aż 82% obecnego parku taborowego przewoźnika będzie nowa lub zmodernizowana.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.