Koleje Mazowieckie rozstrzygnęły przetarg na świadczenie usługi autobusowego przewozu osób w ramach kolejowej zastępczej komunikacji drogowej autobusowej realizowanej na odcinku Pilawa – Dęblin - Pilawa.
Zamówienie obejmuje okres od 20.1.2018 r. do dnia 8.12.2018 roku. Zamawiający wymaga świadczenia usług przy wykorzystaniu autobusów o długości od 11,5 do 15,5 metra, nie starszych niż wyprodukowane w 2003 roku i w ilości umożliwiającej wykonanie zadania przewozowego, lecz nie mniej niż 15 sztuk autobusów oraz trzech dodatkowych autobusów pełniących funkcję rezerwy taborowej.
W ramach tych autobusów pięć ma być niskowejściowych i/lub niskopodłogowych, a pozostałe mają być w standardzie dalekobieżnym i/lub turystycznym, i mieć więcej niż osiem siedzeń poza siedzeniem kierowcy. Wentylacja wszystkich autobusów powinna być realizowana z wykorzystaniem wymuszonego nawiewu, kanałami wentylacyjnymi. Zamawiający dopuszcza wykorzystanie nawiewu naturalnego przez okna boczne i wywietrzniki dachowe. Autobusy powinny umożliwiać przewóz co najmniej 50 osób na miejscach siedzących dostępnych dla pasażerów, w przypadku autobusów dalekobieżnych lub turystycznych i co najmniej 70 osób, w tym minimum 40 osób na miejscach siedzących dostępnych dla pasażerów oraz jednej osoby niepełnosprawnej na wózku inwalidzkim lub jednego wózka dziecięcego, na miejscu do tego wyznaczonym, w przypadku autobusów niskopodłogowych lub niskowejściowych.
Koleje Mazowieckie wymagają też, aby kierowcy autobusów byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. Cena stanowi tylko 70 procent oceny ofert. Poza tym ocenia się czas podstawienia autobusu rezerwowego (waga: 5), wyposażenie autobusów w monitoring wizyjny (waga: 7), objęcie autobusów systemem zarządzania flotą (waga: 10) oraz wyposażenie pojazdów w urządzenia blokady alkoholowej i/lub urządzenia detekcji alkoholowej (waga: 3). Oferty mają zostać otwarte 28 grudnia.
Aktualizacja: Wykonawca wybrany18 stycznia, a więc na dwa dni przed początkiem obowiązywania zamówienia Koleje Mazowieckie wybrały zwycięzcę przetargu. Zostało nim konsorcjum przewoźników
Europa Express City oraz
PKS Polonus. Była to jedyna oferta, która wpłynęła w postępowaniu.