NUMER 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rozwój KDP na świecie
szukaj
Śledź nas:

KM: Piętrowe push-pulle lekarstwem na krótkie perony

| Kasper Fiszer 04.09.2019 190

KM: Piętrowe push-pulle lekarstwem na krótkie perony
Skład piętrowy Kolei Mazowieckichfot. Jakub Murat, lic. CC BY-SA 4.0.
Składy typu push-pull złożone z wagonów piętrowych pozwalają na przewiezienie większej liczby pasażerów na miejscach siedzących, co jest szczególnie istotne w przypadku kursów przyspieszonych o dużej frekwencji – twierdzą Koleje Mazowieckie. Spółka przygotowuje swoje plany taborowe na przyszłą perspektywę finansową UE. Póki co czeka natomiast na elektryczne zespoły trakcyjne, które wyprodukuje Stadler Polska.
Po wielu latach eksploatacji piętrowych wagonów push-pull Koleje Mazowieckie oceniają ich rolę w obsłudze regionalnych linii węzła warszawskiego pozytywnie. – Pociągi tego typu bardzo dobrze sprawdzają się w ruchu regionalnym przy realizacji połączeń przyspieszonych o dużych potokach pasażerów – ocenia Donata Nowakowska, dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Kolei Mazowieckich. Przedstawicielka spółki podkreśla, że na tego typu trasach możliwe jest pełne wykorzystanie możliwości technicznych składów i ma uzasadnienie ekonomiczne.

Więcej podróżnych znajduje miejsce siedzące

– Jedną z zalet wagonów piętrowych jest [duża] liczba miejsc siedzących, dzięki czemu KM moga przewieźć co najmniej dwa razy więcej pasażerów na siedzeniach niż w klasycznych składach elektrycznych zespołów trakcyjnych zestawionych z dwóch lub trzech pojazdów – podkreśla nasza rozmówczyni. Mówi, że ma to dla przewoźnika duże znaczenie z uwagi na ograniczenie, jakim jest długość peronów, przy których zatrzymują się pociągi spółki. – Zgodnie z przepisami dla pociągów regionalnych wynosi ona 200 metrów – stwierdza.

Koleje Mazowieckie nie mają jednak aktualnie ścisłych planów zwiększenia ilostanu eksploatowanych składów push-pull. Spółka prowadzi obecnie prace w zakresie pozyskania środków zewnętrznych w ramach kolejnej perspektywy budżetowej UE. Analizy techniczne i organizacyjne mają obejmować m.in. określenie liczby potrzebnych pojazdów i ich typu.

Zbliżają się dostawy ezt-ów Stadlera

W najbliższym czasie dostawy taboru będą obejmować natomiast pojazdy, których zakup zakontraktowano w ramach umowy ramowej zawartej ze Stadlerem w styczniu 2018 r. oraz w późniejszych umowach szczegółowych. Łącznie KM otrzymać mają 61 elektrycznych zespołów trakcyjnych złożonych z pięciu członów i 10 jednostek dwuczłonowych.

– Dostawa pięcioczłonowych zespołów nastąpi w pięciu transzach: po 6, 12, 12, 15 i 16 pojazdów – przypomina Donata Nowakowska. Zaznacza, że ich zakup został dofinansowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020 oraz w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na ten sam okres. Pierwsze jednostki dostarczone zostaną między IV kwartałem tego roku a I kwartałem przyszłego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Mazowieckie (762)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Mazowieckie (762)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
W numerze analizujemy sukces budowy Kolei Dużych Prędkości w Chinach, sprawdzamy jak się mają szybkie koleje w Europie. W dziale Infrastruktura opisujemy plany inwestycyjne PKP PLK i PKP SA dla Warszawy, sprawdzamy jak wygląda wymiana handlowa koleją na przejściach granicznych. Rozmawiamy na temat ważnych krajowych inwestycji kolejowych, pytamy NCBR i projekty rozwojowe dla polskiej kolei. Zastanawiamy się czy warto zapewnić całoroczny dojazd koleją do polskich kurortów w górach i nad morzem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5