Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

KM nie sprzedały EN57. Część ma szansę na drugie życie na Mazowszu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
KM nie sprzedały EN57. Część ma szansę na drugie życie na Mazowszu
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plEN57 Kolei Mazowieckich na przystanku Warszawa Stadion
Dotąd nie pojawili się chętni na zakup niezmodernizowanych EN57, których 15 sztuk wystawiły na sprzedaż Koleje Mazowieckie. Część z pojazdów prawdopodobnie dłużej pojeździ po mazowieckich torach.

Koleje Mazowieckie poinformowały o możliwości zakupu 15 stuk EN57 z roczników 1990–1992 (plus jedna sztuka z 1974) w drugiej połowie października 2017. Już rok wcześniej przewoźnik zapowiedział, że będzie pozbywał się tych pojazdów. Tym bardziej, że ma już komplet zmodernizowanych w Mińsku Mazowieckim EN57 i oczekuje na dostawy nowych Flirtów z końcem roku.

Dotąd mazowieckiemu operatorowi nie udało się sprzedać ani jednej sztuki, mimo ponownego ogłoszenia o sprzedaży (pierwszy termin składania ofert minął 14 listopada 2017 r.). Choć, jak powiedziała „RK” Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich, EN57 nadal można od przewoźnika kupić, szanse na zbycie któregokolwiek są bardzo niewielkie. Powód? Liczne inwestycje w nowy tabor w całej Polsce.

Mało tego – jest spora szansa, że część z wystawionych pociągów, będzie przynajmniej przez kilkanaście następnych miesięcy kontynuowała pracę na Mazowszu. W ostatnim przetargu na wykonanie napraw i przeglądów P4 pociągów EN57 znalazły się bowiem, co prawda w opcji, trzy pojazdy, które przewoźnik w październiku wystawił na sprzedaż. Dzieje się tak dlatego, że pierwotnie wskazywany termin dostawy pierwszych nowych pociągów (przetarg wygrał Stadler Polska) – czyli koniec roku 2018 – może być trudny do osiągnięcia, z uwagi na liczne protestu konkurencji w postaci Pesy i Newagu.

Co ciekawe, drugie życie na Mazowszu dostaną także jedyne w Polsce zespoły trakcyjne EW60.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Kolejna maszynistka w Kolejach Mazowieckich

Tabor i technika

Kolejna maszynistka w Kolejach Mazowieckich

inf. pras 13 stycznia 2023

Nowy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich nie wszystkim odpowiada

Pasażer

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Kolejna maszynistka w Kolejach Mazowieckich

Tabor i technika

Kolejna maszynistka w Kolejach Mazowieckich

inf. pras 13 stycznia 2023

Nowy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich nie wszystkim odpowiada

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5