– Brak dostępności biletów na rowery w niektórych pociągach TLK, czy IC często jest to związane m.in. z dzieleniem lub łączeniem składu na trasie (przejmowanie grup wagonów). Wtedy zdarza się, że pierwszy lub ostatni wagon składu staje się środkowym, przez co pozostawienie tam rowerów może utrudniać przejście pasażerom – wyjaśnia Biuro Prasowe PKP IC.
Pod koniec ubiegłego miesiąca opublikowaliśmy artykuł o możliwościach dojazdu pociągami PKP IC do Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo. Z uwagi na sygnały od czytelników postanowiliśmy wrócić do tematu przewozu jednośladów w składach przewoźnika. Nasz poprzedni tekst
przeczytasz tutaj.
W pociągach uruchamianych przez PKP IC generalnie
istnieje możliwość przewozu rowerów. W wielu składach przewoźnika znajdują się specjalne miejsca do ich przewozu. W przypadku braku wagonów ze specjalnymi przedziałami lub wieszakami, „dwa kółka” można przewozić w pierwszym lub ostatnim przedsionku składu. Jak informuje „Rynek Kolejowy” Biuro Prasowe PKP IC, w takich pociągach można przewozić do 4 jednośladów.
Niestety, nasze pytanie o liczbę rowerów w poszczególnych pociągach, pozostało bez odpowiedzi. Od zasady, wedle której można przewozić rowery w pociągu PKP IC, są wyjątki. – Brak dostępności biletów na rowery w niektórych pociągach TLK, czy IC często jest związane m.in. z dzieleniem lub łączeniem składu na trasie (przejmowanie grup wagonów). Wtedy zdarza się, że pierwszy lub ostatni wagon składu staje się środkowym, przez co pozostawienie tam rowerów może utrudniać przejście pasażerom – wyjaśnia Biuro Prasowe PKP IC.
Ograniczenia dotyczą także przewozu jednośladów w pociągach międzynarodowych. Z informacji przesłanych przez Biuro Prasowe PKP IC wynika, że w pociągach międzynarodowych prowadzących grupy wagonów dostępnych w komunikacji krajowej można przewozić rowery, gdy w składzie są specjalne na nie miejsca. Dlatego nie ma takiej możliwości w pociągu Kiev Ekspress.