Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na projekt elektryfikacji PKM

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na projekt elektryfikacji PKM
Fot. PKM
Spółka Pomorska Kolej Metropolitalna ogłosiła przetarg na studium wykonalności elektryfikacji linii 248 i 253, wchodzących w skład PKM.

Ogłoszone postępowanie to trzecia faza pierwszego etapu projektu PKM, zapisanego w dokumentach jako „rewitalizacja Kolei Kokoszkowskiej”. Linia 248 to zasadnicza linia PKM Gdańsk Wrzeszcz Gdańsk Osowa (przez lotnisko), a linia 253 – zbudowana w tym samym czasie jednotorowa łącznica w kierunku Żukowa i Kartuz.

–  Dotychczas sporządzone w temacie elektryfikacji PKM dokumenty wymagają zaktualizowania na potrzeby złożenia wniosku o dofinasowanie z UE – tłumaczy "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik PKM Tomasz Konopacki. – Sam projekt elektryfikacji i jego późniejsza realizacja będą – tak jak od początku razem z PKP PLK informowaliśmy – wspólną inwestycją PKP PLK i PKM SA – dodaje.

Termin realizacji zamówienia to 30 kwietnia 2018, przy czym studium wykonalności ma być gotowe już do 31 maja 2017 roku. Potem wykonawca ma tylko udzielać PKM wsparcia w sprawie wniosku o dofinansowanie unijne inwestycji. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena.

Składy z Pesy obsłużą inne linie w województwie

Dlaczego linii kolejowej PKM nie zelektryfikowano już podczas budowy? W poprzedniej perspektywie unijnej zarządca infrastruktury PKP PLK nie zdążył zelektryfikować linii 201, który prowadzi od PKM do Gdyni i Kościerzyny. Dlatego województwo pomorskie zakupiło do obsługi linii pociągi spalinowe, które z braku dalszego odcinka sieci trakcyjnej i tak musiałyby kursować po Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Wiąże się z tym dodatkowa korzyść – po pięcioletnim okresie trwałości projektu dostarczone przez Pesę pociągi będą mogły obsługiwać pozostałe linie w województwie, co zaspokoi potrzeby województwa w tym zakresie. Dla PKM po elektryfikacji ma zostać kupiony nowy tabor elektryczny. Więcej na ten temat tutaj.

Przez Kaszuby pojedziemy 140 km/h pociągiem elektrycznym

Niedawno PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego na roboty budowlane na odcinkach linii kolejowych nr 201 (Kościerzyna – Gdynia),  214 (Somonino – Kartuzy) i 229 (Glincz – Kartuzy) w ramach projektu "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto". Szacunkowa wartość projektu wynosi 1,6 mld zł. W ramach tej inwestycji zarządca krajowej sieci kolejowej zelektryfikuje 80 km linii na Kaszuby i dobuduje drugi tor pomiędzy Kościerzyną a Gdańskiem Osową, co uzupełnieni projekt PKM. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Według harmonogramu przedstawionego przez MIB, roboty budowlane na linii kolejowej nr 201 na odcinku Kościerzyna – Gdynia Główna planowane są od początku 2020 r. do jesieni 2022 r. W zeszłym roku na linii 201 rozpoczęła się natomiast budowa nowych przystanków kolejowych Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. – Osiem nowych przystanków osobowych, zlokalizowanych na terenie miasta Gdańska, to potencjał do budowy osiedli mieszkaniowych na 38 do 48 tysięcy nowych mieszkańców, którzy uzyskają znakomite warunki do dotarcia do centrum Gdańska, Gdańska Wrzeszcza, na lotnisko czy tereny wypoczynkowe na Kaszubach – powiedział podczas Kongresu Kolejowego Grzegorz Mocarski, prezes spółki Pomorska Kolej Metropolitalna. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5