Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na odcinek Rail Baltiki Sadowne – Czyżew

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na odcinek Rail Baltiki Sadowne – Czyżew
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację magistrali E75 na odcinku Sadowne – Czyżew. Po zakończeniu prac prędkość pociągów wzrośnie do 160 km/h.

Trwa modernizacja linii Rail Baltica na odcinku z Warszawy Rembertowa do Sadownego. To jedna z najważniejszych inwestycji realizowanych obecnie na polskich torach przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Od 13 grudnia prace są kontynuowane przy przywróconym ruchu pociągów. Reaktywacja połączeń jest jednak daleka od ideału.

Teraz PLK ogłosiły przetarg na kolejny, długi na 35 km odcinek Sadowne – Czyżew. Skrócenie czasu przejazdu pomiędzy Warszawą a Białymstokiem nastąpi dzięki przebudowie linii i podniesieniu prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h a towarowych do 120km/h.

Będzie drugi tor do Małkini

Modernizacja, oprócz szybszej i wygodniejszej podróży, zapewni również podwyższenie standardu obsługi pasażerów. Wszystkie perony na przystankach i stacjach zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych oraz podróżnych z ciężkim bagażem. Komfort poprawi zainstalowanie nowych wiat, ławek, oświetlenia, oznakowania, a także systemu informacji pasażerskiej.

Dzięki budowie drugiego toru na odcinku Prostyń Bug – Małkinia zwiększy się przepustowość trasy i przewoźnicy będą mogli uruchomić większą liczbę połączeń. W ramach prac wybudowany zostanie nowy most nad rzeką Bug, przebudowane i wybudowane obiekty inżynieryjne.

Jest już projekt, przetarg dwustopniowy

Na modernizowanym 35-kilometrowym odcinku dla bezpieczeństwa podróżnych i uzyskania większej płynności jazdy pociągów zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym i wybudowane lokalne centrum sterowania ruchem w Małkini. Urządzenia będą dostosowanie do prowadzenia ruchu z prędkością 160 km/h oraz do współpracy z Europejskim System Zarządzania Ruchem Kolejowym – ERTMS/ETCS. Zmodernizowana zostanie także sieć trakcyjna i wymienione rozjazdy.

Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2016-2018. Wykonawca będzie miał na prace 27 miesięcy – PLK ma już gotowy projekt, co uprości zadanie. Sprawność i terminowość realizacji prac zapewni zastosowany tryb przetargu ograniczonego, który – jak zapewnia PLK – pozwoli na wybór rzetelnego wykonawcy. Inwestycja jest współfinansowana z instrumentu unijnego „Łącząc Europę” (CEF). Zarządca dopuści do udziału ośmiu wykonawców.

Kryteria wyboru wykonawcy są następujące: 80 proc. punktów za cenę, 10 proc. za termin realizacji, 10 proc. za okres gwarancji. Nie podano kwoty, którą PLK planuje na realizację, ale według planów to ok. pół miliarda złotych.

Ostatni odcinek w zawieszeniu

Po ponad 30 miesiącach postępowania PKP PLK unieważniły przetarg na przygotowanie projektu modernizacji kolejnego odcinka linii Rail Baltica. Chodzi o fragment pomiędzy Czyżewem a Białymstokiem o długości 77 km. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Infrastruktura

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Witold Urbanowicz 10 czerwca 2023

Nowe Flirty KM dla linii Warszawa – Tłuszcz

Tabor i technika

Nowe Flirty KM dla linii Warszawa – Tłuszcz

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Finlandia: Nowe prognozy dla tunelu do Estonii

Infrastruktura

Finlandia: Nowe prognozy dla tunelu do Estonii

Roman Czubiński 14 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Infrastruktura

Estonia: Terminal Rail Baltiki w Parnawie z pozwoleniem na budowę

Witold Urbanowicz 10 czerwca 2023

Nowe Flirty KM dla linii Warszawa – Tłuszcz

Tabor i technika

Nowe Flirty KM dla linii Warszawa – Tłuszcz

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Finlandia: Nowe prognozy dla tunelu do Estonii

Infrastruktura

Finlandia: Nowe prognozy dla tunelu do Estonii

Roman Czubiński 14 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5