Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg na linię kolejową do Lublina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg na linię kolejową do Lublina
PKP PLK rozpisała przetarg na jedną z największych inwestycji kolejowych w nowej perspektywie unijnej – modernizację linii kolejowej z Warszawy do Lublina.

Według Krajowego Programu Kolejowego, modernizacja linii z Warszawy do Lublina może kosztować nawet 3,5 mld złotych. PKP PLK ogłosiła właśnie najważniejszy dla tej inwestycji przetarg.

Jego przedmiotem są prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Otwock – Lublin. To w sumie prawie 150 km torów z podziałem na LOT A (od km 26,050 linii do km 55,600), LOT B (od km 55,600 do 107,283) i LOT C (od km 107,283 do 175,850).

Zakres przedmiotu zamówienia będzie obejmować m. in. prace przy podtorzu, układzie torowym, sieci trakcyjnej i na przejazdach. Część przejazdów zostanie zlikwidowanych, w ich miejsce PLK zbuduje nowe drogi.

Konieczna będzie wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) w tym: urządzeń stacyjnych i liniowych wraz z warstwą LCS oraz budowa systemu ERTMS/ETCS poziom 2. Modernizacja nie ominie obiektów inżynieryjnych, w tym: mostów, wiaduktów i tuneli a takżę peronów z dojściami i elementami małej architektury i informacją dla podróżnych.

Co zyskamy?

Efektem modernizacji ma być podniesienie prędkości pociągów w ruchu pasażerskim do 160 km/h, a w ruchu towarowym do 120 km/h i maksymalnego nacisku 221 kN na oś. PLK zakłada też zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych przejazdach kolejowych w wyniku zmniejszenia ich ilości [sic!], budowę nowych skrzyżowań dwupoziomowych oraz wyposażenia pozostałych przejazdów w nowoczesną sygnalizację i „nadzór wizualny".

Na odcinku Otwock – Pilawa wybudowany zostanie drugi tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii i będzie można uruchomić większą liczbę połączeń na trasach lokalnych i regionalnych. Wszystkie przystanki i stacje na modernizowanym odcinku wyposażone będą w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżnych z ciężkim bagażem. W Lublinie powstanie dodatkowy przystanek - „Lublin Zachód”.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa i usprawnienia ruchu PLK na remontowanym odcinku wybuduje 2 nowe wiadukty kolejowe oraz 11 przejść dla pieszych pod torami. Modernizacja i budowa nowych przepustów pod torami pozwoli na bezpieczną migrację dzikich zwierząt.

Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem między Warszawą i Lublinem zajmie 1,5 godziny, to o 45 minut krócej niż dotychczas.

Zamkną linię kolejową

PLK zastosuje w przetargu prekwalifikacje. Zaproszonych do udziału w przetargu zostanie ośmiu wykonwców z największym doświadczeniem i potencjałem. Zwycięzca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (80 proc.), terminu realizacji (10 proc.) i długości okresu gwarancji (10 proc.). Jeżeli wszystkie oferty przekroczą kosztorys, PLK zarządzi aukcję elektroniczną.

Jak już informowaliśmy, podczas robót torowych planowane jest wstrzymanie ruchu kolejowego na znacznych odcinkach. Co gorsza, przedłuża się przygotowanie tras objazdowych. Przetarg na przygotowanie linii Łuków-Parczew wciąż nie został rozstrzygnięty, nastąpi to najwcześniej w styczniu.

Wykonawcę modernizacji linii Warszawa - Lublin powinniśmy poznać w pierwszym kwartale przyszłego roku. Na wykonanie prac będzie miał 43 miesiące. Teoretycznie możliwe jest więc otwarcie zmodernizowanej linii w rozkładzie jazdy 2019/2020, ale w rzeczywistości realizacja prac na trasie Warszawa – Lublin planowana jest na lata 2017-2020.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Sosna przy linii kolejowej nr 7 w Falenicy będzie pomnikiem przyrody

Prawo i polityka

Nowa lubelska łącznica kolejowa. Jakie pociągi po niej pojadą? [zdjęcia]

Infrastruktura

Zobacz również:

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Infrastruktura

Zmiany na linii otwockiej. Przerwa w ruchu i tymczasowy peron

Jakub Madrjas 01 czerwca 2023

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

Fotorelacje

Kolejny etap prac na linii z Warszawy do Otwocka

inf. pras oprac. JM 02 grudnia 2022

Będzie takt dla pociągów PKP Intercity z Lublina do Warszawa

Pasażer

Sosna przy linii kolejowej nr 7 w Falenicy będzie pomnikiem przyrody

Prawo i polityka

Nowa lubelska łącznica kolejowa. Jakie pociągi po niej pojadą? [zdjęcia]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5