Zgodnie z zapowiedziami, małopolski urząd marszałkowski ogłosił przetarg na zakup czterech nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych - z aż dziesięcioletnim utrzymaniem.
Tabor zamawiany przez Województwo Małopolskie będzie wykorzystywany do realizacji przewozów pasażerskich w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej (SKA) na terenie województwa małopolskiego. Przedmiot zamówienia podstawowego obejmuje dostawę czterech fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do obsługi połączeń pasażerskich na liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z dokumentacją (DSU, DTR, WTWiO) oraz świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 10 lat, do poziomu utrzymania P4 włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego EZT 500 km. Trudno się temu dziwić - powstanie własnej bazy serwisowej KMŁ
utrudnia brak porozumienia z PKP SA.
Urząd oczekuje też od dostawcy gwarancji na okres od 60 do 120 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego każdego pojazdu oraz przeszkolenia pracowników i udzielenia licencji na oprogramowanie i dokumentację. Wszystkie pojazdy muszą spełniać wymagania zgodności z TSI, a warunkiem odbioru pojazdu jest oczywiście bezterminowe zezwolenie na dopuszczenie do jego eksploatacji.
Co interesujące, cena będzie stanowić o wyborze wykonawcy zaledwie w 55 procentach. Nie zdecydowano się jednak na kryteria techniczne - pozostałe punkty można utrzymać za wydłużenie okresu gwarancji (20 pkt.) oraz skrócenie czasu dostawy (aż 25 pkt.). Termin otwarcia ofert mija 29 maja.