Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest przetarg DSDiK na rewitalizację linii 316 Chojnów – Rokitki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-05-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest przetarg DSDiK na rewitalizację linii 316 Chojnów – Rokitki
Fot. Alan Leśkiewicz, sm42.pl
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 316 Chojnów – Rokitki.

Linia kolejowa nr 316 Chojnów – Rokitki od km 21,832 do km 27,900 to linia jednotorowa, niezelektryfikowana, na której ruch pociągów pasażerskich został zawieszony w roku 2002, a linia została całkowicie zamknięta w 2005 roku. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego ostatecznie przejął ten odcinek (wraz z pięcioma innymi) od PKP SA w 2019 roku, zapowiadając rewitalizację i wznowienie ruchu pasażerskiego. Zarządzająca infrastrukturą Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na rewitalizację linii w trybie projektuj i buduj.

Jak czytamy w specyfikacji, termin realizacji zamówienia to tylko 7 miesięcy od daty podpisania umowy. Realizacja zamówienia ma na celu osiągnięcie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich 80 km/h, klasy technicznej toru – 3, skrajni budowli: zgodnej z UK-4. Długość peronu określono na 100 m, wysokość na 0,55 m. Zakres robót budowlanych obejmuje nawierzchnię, podtorze, obiekty inż., przejazdy, budowle i obiekty obsługi podróżnych, urządzenia na przejazdach kolejowo-drogowych i przejściach, oświetlenie i kolizje z sieciami zewnętrznymi. Podkłady do wymiany mają być nowe, strunobetonowe typu PS-83.

Piotr Rachwalski, były prezes Kolei Dolnośląskich skomentował, że prędkość 80 km/h jest dość niska, jak na wymóg zastosowania nowych szyn i podkładów. Zastanawia również stosowanie przez DSDiK toru klasycznego (stykowego. –  Wielkie brawa za przystąpienie do tej malutkiej, ale istotnej lokalnie rewitalizacji (...) poprawiamy ofertę na odcinku Chojnów – Legnica (...); zmiana trasy nie powinna wydłużyć za bardzo albo wcale czasu przejazdu, a zyskujemy na trasie jeszcze jedno miasto i komunikujemy Białą i Rokitki ze stolicą gminy – Chojnowem. Zyskujemy też nową wieś: Białą, a nie tracimy nic bo przystanek Goliszów między Rokitkami a Miłkowicami (po prostej) od dawna nie funkcjonuje – skomentował Rachwalski.

DSDiK wybierze wykonawcę na mocy kryterium ceny (60%) i okresu gwarancji (40%). 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5