PKP PLK powoli zaczynają ogłaszać nowe postępowania o dużej wartości. Do wykonania są warte pół miliarda złotych prace na ostatnim odcinku linii nr 1 pomiędzy Częstochową a Zawierciem.
Zarządca infrastruktury wciąż prowadzi żmudne prace nad rozstrzyganiem przetargów z wartego kilkanaście miliardów złotych pakietu tzw.
Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych. Postępowania te zostały ogłoszone w ubiegłym roku.
Rynek wykonawców niepokoiło to, że od tego czasu zarządca nie ogłaszał już dużych postępowań. We wrześniu
prezes PKP PLK Ireneusz Merchel uspokajał, że suma wartości wszystkich tegorocznych postępowań wyniesie 9,2 miliarda zł.
Teraz "wiedenka"Jeszcze w sierpniu ruszył wart ok. pół miliarda złotych
przetarg na linię Łódź Kaliska – Zduńska Wola.
Pisaliśmy o nim tutaj. Teraz zarządca infrastruktury ogłosił kolejne postępowanie o podobnej skali – na ostatni przeznaczony do modernizacji odcinek linii kolejowej nr 1 z Warszawy do Katowic, tzw. wiedenki.
Na modernizację tej linii kolejowej PKP PLK wydały już 3 miliardy złotych. Prace pomiędzy Koluszkami a Częstochową
przesunęły się wprawdzie w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży, ale linia jest już w bardzo dobrym stanie. Podsumowanie dotychczasowych inwestycji
można znaleźć tutaj.
Ponad trzy lata na realizacjęOgłoszone właśnie przez PLK zamówienie na wykonanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych w formule „Projektuj i Buduj” w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 1 na odcinku Częstochowa – Zawiercie” ma zostać wykonane w ciągu 40 miesięcy. Oznacza to, że należy liczyć się z zakończeniem inwestycji w 2020 roku.
Otwarcie ofert spodziewane jest pod koniec tego roku. Nie znamy jeszcze kryteriów wyboru wykonawcy, ale PKP PLK postawiła firmom kilka istotnych wymagań dotyczących zaplecza maszynowego i kadr.
Na ten rok jeszcze tunel w Łodzi
Na początku września na konferencji w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa prezes PLK Ireneusz Merchel
ogłosił plany inwestycyjne spółki. Z największych tegorocznych przetargów, obok dokończenia linii nr 1, wymienił odcinek
LCS Terespol oraz przetarg na budowę
tunelu średnicowego pod Łodzią. PKP PLK zapowiadało ogłoszenie tego ostatniego, ogromnego postępowania
jeszcze w tym miesiącu. Więcej na temat planów inwestycyjnych PLK
przeczytasz tutaj.