Półtora roku temu miały zakończyć się prace na stacji Jelenia Góra. Roboty wciąż jeszcze trwają, ale za to PLK powiększyła ich zakres.
Zgodnie z podpisaną 12 czerwca 2015 roku umową, wykonawca (konsorcjum Infrakol – Track Tec Construction) do końca 2015 roku miał wykonać warte 23,7 mln złotych prace. Najważniejszą częścią inwestycji była przebudowa peronów 2, 3 i 4 na stacji. Więcej na temat zakresu inwestycji
można przeczytać tutaj.Realizacja prac przeciąga się. Już we wrześniu 2016 roku PLK
zapowiadała zakończenie prac do końca listopada tamtego roku, ale to również się nie udało. Jak donosi nasz Czytelnik, jeszcze niedawno na tych peronach trwały prace wykończeniowe i testy informacji pasażerskiej.
Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec tłumaczy, że znacznie zwiększył się zakres prac na stacji. Wartość dodatkowych prac to ok. 4,2 mln złotych netto. Co z opóźnieniami w realizacji? – Umowa była aneksowana. Termin aneksowanej umowy, obejmującej rozszerzony zakres, upływa z końcem maja i zostanie zachowany – zapewnia rzecznik. Jak informuje, zakres robót powiększono o modernizację peronu 1c, wraz z przyległym torem. – Dodatkowo wykonano renowację wiaty peronu nr 1 . Przeprowadzono rozbiórkę zabudowy przy budynku dworca od strony peronu nr 1, przywracając dawny, historyczny wygląd bryły budynku dworcowego – opisuje Siemieniec.
Rozszerzono też zakres zamontowania systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, który obejmie nie tylko część peronową stacji, ale również zostanie zainstalowany w budynku dworca. – Już obecnie pasażerowie mogą korzystać z przebudowanych peronów, tunelowego przejścia podziemnego i trzech wind, ułatwiających dostęp do peronów; działa również na końcowym etapie testów dynamiczna informacja pasażerska na peronach – podsumowuje rzecznik PLK, zapowiadając odbiory końcowe jeszcze w tym miesiącu.