- Rezygnacja z budowy linii Kolei Dużych Prędkości "Ygrek", wywołała lawinę. Inicjatywa JASPERS wysunęła sugestię, że w takiej sytuacji budowa czterech torów z dworca Łódź Widzew do dworca Łódź Fabryczna oraz czterech peronów jest bezpodstawna - twierdzi Włodzimierz Tomaszewski, były wiceprezydent Łodzi, przewodniczący Łódzkiego Porozumienia Obywatelskiego.
- Inicjatywa JASPERS charakteryzuje się tym, że rozmawia z inwestorem i tłumaczy różne aspekty inwestycji: ekonomiczne, społeczne, środowiskowe. JASPERS dopiero zaczął badanie tej inwestycji i jakiekolwiek mówienie w tym momencie o zagrożeniu projektu czy ferowanie wyroków jest działaniem ze szkodą dla miasta - powiedział "Dziennikowi Łódzkiemu" Marcin Masłowski, rzecznik prezydenta Łodzi.
W czwartek, 13 września na plac budowy dworca Łódź Fabryczna wjechały koparki i ciężarówki. Nowa stacja kolejowa wybudowana zostanie 16 metrów pod ziemią. Prowadzić do niej będzie tunel kolejowy ze stacji Łódź Widzew.