Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jarocin – Gniezno: Grudniowa reaktywacja niepewna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jarocin – Gniezno: Grudniowa reaktywacja niepewna
fot. Kasper FiszerStacja Żerków na linii 281 (fot. archiwalna, 2009)
Czy ruch pociągów osobowych pomiędzy Jarocinem, Wrześnią i Gnieznem zostanie przywrócony w grudniu tego roku? Samorząd województwa wskazuje, że nie zakończył w tej sprawie rozmów z PKP PLK. Przeszkodą może być m.in. stan infrastruktury przystankowej.

Przed kilkoma dniami PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że ruch pasażerski na linii nr 281 pomiędzy Jarocinem a Gnieznem zostanie wznowiony w grudniu tego roku. Ma być to możliwe dzięki zakontraktowanym właśnie pracom mającym na celu znaczące podniesienie dopuszczalnej prędkości – z 80 do 120 km/h. Przypomnijmy, że pierwotnie zakładano przywrócenie kursów już 11 czerwca 2017 r. Samorząd województwa wielkopolskiego wskazywał jednak, że zarządca infrastruktury nie przygotował m.in. peronów przystankowych do uruchomienia przewozów.

Siedem pociągów do Jarocina, dodatkowy z Gniezna do Wrześni

Możliwe jest, że nie zostanie dotrzymany także nowy termin reaktywacji ogłoszony na konferencji prasowej bez udziału przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego. – Uważamy, że ostateczna decyzja co do wznowienia od grudnia 2017 r. przewozów na odcinku linii nr 281 Jarocin – Gniezno wymagać będzie jeszcze pilnych konsultacji organizatora przewozów [UMWW] oraz operatora z zarządcą infrastruktury – powiedział nam bowiem Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu UMWW. Potwierdził przy tym wstępny zamiar uruchomienia kursów.

– Samorząd województwa planował, że wznowienie przewozów mogłoby nastąpić w grudniu tego roku. Wstępnie zaplanowane zostało osiem par pociągów w porannych i popołudniowych szczytach komunikacyjnych, z czego siedem na odcinku Gniezno – Jarocin – Gniezno, a jedna w krótszej relacji Września – Gniezno – Września – wylicza. Operatorem wszystkich kursów miałyby być Koleje Wielkopolskie.

Dla wizerunku kolei ważny jest stan przystanków

Urząd marszałkowski ma jednak wątpliwości, czy przez najbliższych kilka miesięcy parametry linii zostaną podniesione na całym 66-kilometrowym odcinku. – Podpisana w ostatnim czasie przez PLK umowa na wykonanie prac jest realizacją formułowanych wcześniej oczekiwań UMWW w zakresie standardów technicznych linii i uzyskania konkurencyjnej prędkości dla pociągów pasażerskich, jednakże dotyczy ona prac na odcinku znajdującym się na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Poznaniu, tj. Września – Gniezno – mówi Jerzy Kriger. Dodaje przy tym, że zgodnie z informacjami UMWW zarządca infrastruktury planował podnieść dopuszczalną prędkość także pomiędzy Wrześnią a Jarocinem.

– Odrębną kwestią, która ma niebagatelny wpływ na postrzeganie i zainteresowanie koleją, jest przygotowanie infrastruktury pasażerskiej. Generalnie aktualny stan techniczny peronów oraz infrastruktury towarzyszącej wymaga pilnej realizacji szeregu prac o charakterze naprawczym oraz estetyzacji. Perspektywicznie w celu dostosowania istniejących peronów do aktualnie obowiązujących przepisów niezbędna będzie także ich przebudowa. [Tymczasem] zakres rzeczowy zrealizowanych do tej pory, a także prowadzonych aktualnie przez PKP Polskie Linie Kolejowe inwestycji na tej linii odnosi się głównie do nawierzchni torowej, obiektów inżynieryjnych czy też przejazdów kolejowych, a tylko punktowo przebudowywane czy remontowane są istniejące perony – stwierdza nasz rozmówca.

O pociągi zabiegają i mieszkańcy, i samorządy lokalne

Samorząd podkreśla, że zainteresowanie potencjalnych pasażerów pociągów Jarocin – Września – Gniezno jest duże. – Plan przywrócenia przewozów wynika m.in. z licznych wniosków napływających do nas tak od mieszkańców, jak i od jednostek samorządu terytorialnego z tego terenu – stwierdza Jerzy Kriger. Ruch pociągów osobowych na tym odcinku linii nr 281 został zawieszony w 2012 r. i przywrócony na krótko w 2013 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Tabor i technika

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Jakub Rösler 21 czerwca 2023

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Jakub Rösler 20 czerwca 2023

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Tabor i technika

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Jakub Rösler 17 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Tabor i technika

Jaki tabor kupuje Wielkopolska?

Jakub Rösler 21 czerwca 2023

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Tabor i technika

Wielkopolska kupuje nowe EZT

Jakub Rösler 20 czerwca 2023

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Tabor i technika

Wielkopolska z umową na nowe Elfy 2

Jakub Rösler 17 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5