Trójmiejska SKM niewielkim kosztem chce poprawić warunki przejazdu pasażerów w swoich najstarszych pociągach. Wymiana niektórych elementów w związku z naprawami okresowymi pozwala pozbyć się przynajmniej kilku drażniących pasażerów wad EN57.
Program niewielkich modernizacji prowadzony jest w spółce od kilku miesięcy i sukcesywnie stosowany jest w tych z EN57, które do tej pory nie doczekały się kompleksowej modernizacji z wymianą silników trakcyjnych włącznie. Efekty takiego liftingu można zobaczyć
tutaj. Co zmienia się w EN57 podczas remontu?
– Wymieniamy te elementy, na które najbardziej skarżą się pasażerowie. Słabe punkty starszych jednostek to informacja pasażerska, ogrzewanie, zabudowane przedsionki, toalety. Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych odświeżymy wnętrze tych pojazdów, pozbywając się ich niektórych wad – mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM Trójmiasto.
Tradycyjne tablice z wyszczególnieniem stacji zastępują tablice świetlne firmy Pixel wyświetlające: nr linii, bieżącą stację, na której znajduje się pociąg, nazwy kolejnych stacji oraz jeśli to konieczne dodatkowe komunikaty wysyłane z pulpitu maszynisty. Odnawiane są toalety poprzez wymianę wyposażenia armatury.
Następuje całkowita przebudowa przedziału bagażowego poprzez oddzielenie dodatkową ścianką przedziału maszynisty (w szczególności drzwi bocznych – motylkowych) od przedziałów pasażerskich, ma miejsce poszerzenie wejścia przez likwidację drzwi międzyprzedziałowych. Umożliwia to łatwiejsze poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich i pasażerom przewożących rowery.
Stosowana jest jedna linia świetlna, ze zmianą kolorystyki laminatów ściennych na kolor jasnoszary. Wymieniane są stoliki podokienne na dostosowane do obowiązujących przepisów, wstawiane są szczelne okna pakietowe. Następuje wymiana siedzeń pasażerskich na nowe, bardziej ergonomiczne.
Oczywiście, tego rodzaju prace nie zastąpią pasażerom taboru nowego. Taki również będzie przez spółkę kupowany. O planach zakupowych PKP SKM Trójmiasto więcej piszemy
tutaj.