Jakie są preferencje podróżnych PKP Intercity? Czy modernizowane i nowe wagony powinny być bezprzedziałowe, czy z przedziałami? Który z elementów wyposażenia jest najważniejszy? O to m.in. zapyta swoich pasażerów PKP Intercity w ramach rozpoczynających się konsultacji społecznych.
Konsultacje z klientami stanowią część realizowanej przez przewoźnika nowej inwestycji. PKP Intercity wyda w najbliższych latach 1,8 mld zł, m.in. na modernizację 400 wagonów. Po raz pierwszy, przewoźnik zaprosił do procesu przygotowania aranżacji wagonów wybrane grupy podróżnych. To m.in. ich opinie na temat wyposażenia idealnego wagonu, pozwolą na zaprojektowanie udogodnień spełniających oczekiwania jak największej liczby pasażerów.
– Liczymy, że dzięki konsultacjom społecznym wspólnie stworzymy idealny wagon – powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.
W pierwszym etapie konsultacji pasażerowie będą mogli zgłaszać do 26 listopada br. pomysły na profilu społecznościowym przewoźnika „PKP Intercity. Pociąg do podróży”. W kolejnym, zorganizowane zostaną panele fokusowe dedykowane różnym grupom podróżnych. O rozwiązaniach, które zwiększą komfort korzystania ze zmodernizowanych wagonów, przewoźnik porozmawia z osobami niepełnosprawnymi, rodzinami z dziećmi, konduktorami czy miłośnikami kolei. Swoje pomysły zgłoszą również rowerzyści.
PKP Intercity zakłada, że pierwsze zmodernizowane wagony wyjadą na trasy pod koniec 2016 roku. Uzupełnią składy kursujące w ramach kategorii EIC oraz IC, na trasach krajowych i międzynarodowych. Pojawią się m.in. na liniach: Wrocław - Katowice - Kielce - Lublin, Szczecin –Trójmiasto - Olsztyn, Berlin - Poznań - Warszawa czy Gdynia - Warszawa - Katowice - Wiedeń.
Nowa fala inwestycji obejmuje modernizację 400 wagonów, 60 lokomotyw i przebudowę zapleczy do ich serwisowania. Środki na realizację programu inwestycyjnego – w wysokości 1,8 mld zł – pochodzą od PKP SA, z nowej perspektywy unijnej oraz wkładu własnego przewoźnika.