Olkol Oleśnica przeprowadził modernizację wraz z naprawą lokomotywy EP07–505. Spółka zastępująca ZNTK zmodernizuje w sumie siedem elektrowozów.
Zdjęcia lokomotywy EP07-505 po modernizacji podczas pierwszych jazd próbnych wykonał pan Bartosz. Dla porównania, można również powyżej zobaczyć zdjęcie lokomotywy zmierzającej na naprawę w Olkolu. "Jest jak nowa" – komentują na forach miłośnicy.
Postępowanie na wykonanie napraw okresowych na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją siedmiu lokomotyw EU/EP07 PKP Intercity
rozstrzygnęło w maju. Oferta Olkolu opiewała łącznie na ponad 12 mln zł w drugiej części zamówienia. Olkol wygrał z wyraźną przewagą punktową nad rywalami z Pesy i Newagu. Wszystkie oferty
można znaleźć w tym miejscu.
Olkol to teoretycznie nowa marka na rynku kolejowym, jednak w rzeczywistości jej siedziba i zarząd jest taka sama, jak dobrze znanego ZNTK Oleśnica, korzysta też z zasobów i doświadczenia tej firmy. Piszemy o tym
w tym miejscu.
Lokomotywy objęte przetargiem miały być pierwotnie dostosowane do standardu, które prezentują lokomotywy EP08, czyli jeździć z prędkością 140 km/h. W tym celu konieczna miała być zmiana przekładni głównej elektrowozu. Jednak PKP Intercity zmieniło zapisy specyfikacji przetargowej w tym zakresie, o czym
pisaliśmy tutaj.