Partnerzy serwisu:
Biznes

Jacek Leonkiewicz: W 2016 roku chcemy przewieźć 37,3 mln pasażerów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
20-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

– Rok 2015 zakończyliśmy z sukcesem. Wyniki przewozowe  były bardzo dobre, a w 2016 chcemy je jeszcze poprawić – mówił podczas spotkania z dziennikarzami Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. Przewoźnik pochwalił się także lepszą punktualnością swoich pociągów oraz coraz sprawniejszym DSS.

Wzrost pracy eksploatacyjnej PKP Intercity wyniósł w 2015 roku, w stosunku do roku poprzedniego, 19%. Pasażerów było o 22% więcej niż w 2014.

– To bardzo dobry rezultat pokazujący, że nasze wysiłki mają sens. Liczymy, że wprowadzenie na tory zupełnie nowego i zmodernizowanego taboru przyciągnie do pociągów jeszcze więcej pasażerów, zwłaszcza w kategorii IC i TLK, gdzie zanotowaliśmy w 2015 roku wzrost pasażerów o 15%. W tym roku ma być większy – mówił Jacek Leonkiewicz. Jakie są apetyty PKP Intercity na rok bieżący? – Chcemy przewieźć  37,3 mln pasażerów. To realny plan – oświadczył prezes.

Z danych przewoźnika wynika, że w 2015 roku, względem roku 2014, z jego usług skorzystało o 34% więcej studentów, 61% rodzin i aż 116% seniorów więcej. Jak mówił prezes, wzrost w tej ostatniej grupie to rezultat uproszczenia oferty – od zeszłego roku każda osoba powyżej 60 roku życia otrzymuje ulgę w wysokości 30% ceny biletu. Wcześniej do 50% zniżki uprawniały Karty Seniora (są w użyciu nadal), które należało wyrobić za odpowiednią opłatą.

Punktualność lepsza niż w DB

– Punktualność pociągów PKP Intercity poprawiła się w stosunku do 2014 roku. Wciąż nie jest to powód do dumy, ale muszę zwrócić uwagę, że posiadając ją na poziomie 81%, jesteśmy bardziej punktualni od naszego niemieckiego dalekobieżnego odpowiednika – mówił dziennikarzom na konferencji prasowej Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity. Z wykresów prezentowanych przez PKP Intercity wynika, że DB Fernverkehr w 2014 roku dojeżdżał punktualnie w 76% przypadków, ale już Koleje Belgijskie w 88% (kraj jest jednak sporo mniejszy niż Polska i Niemcy, co przekłada się na mniejszą liczbę opóźnień). 

Trasa Wrocław – Kraków rekordowa

Gdzie w poprzednim roku PKP Intercity przewiozło najwięcej pasażerów? Istną żyłą złota jest dość niespodziewanie trasa Wrocław – Kraków i to pomimo tego, że pociągi kursują nieco dłuższą, ale za to lepiej utrzymaną trasą przez Częstochowę i maja konkurencję w postaci bardzo dobrej autostrady. Tutaj, w stosunku do danych z 2014 roku, wzrost jest gigantyczny – operator przewiózł 278% pasażerów więcej. Co istotne – komunikację na tej trasie zapewniają klasyczne, ale zmodernizowane lub nowe wagony pasażerskie. Bardzo zyskał też odcinek pomiędzy Trójmiastem i Warszawą gdzie wzrost to 192%. Spore wzrosty były też na trasach pomiędzy Krakowem a Trójmiastem (+149%), Warszawą a Wrocławiem (+139%), Katowicami i Trójmiastem (+77%), Warszawą a Krakowem (47%) i Warszawą i Katowicami (+45%).

– Coraz lepiej, z momentem wprowadzenia na toru Dartów i Flirtów, jest też na trasach z Warszawy do Olsztyna i do Lublina. W pierwszym przypadku bardzo symptomatyczna jest rezygnacja z obsługi tego odcinka przez Polskiego Busa – powiedział Jacek Leonkiewicz.

Przewoźnik, po obniżce ceny biletów w 1 klasie zauważa wzrost zainteresowania ofertą.

– Coraz popularniejsze są podróże biznesowe w 1 klasie, zwłaszcza w kategorii pociągów IC, gdzie standard jest naprawdę wysoki – mówił Jacek Leonkiewicz.

DSS coraz sprawniejszy

Podczas konferencji prasowej przewoźnik więcej powiedział o stosowanym przez siebie Dynamicznym Systemie Sprzedaży.

– Już w tej chwili kształtujemy ofertę dość precyzyjnie w ekspresach. System wciąż uczy się, wprowadzamy do niego informacje o szczytach przewozowych, ale z czasem jest coraz doskonalszy. Będziemy chcieli poszerzyć jego zastosowanie na segment ekonomicznych pociągów IC i TLK – powiedział prezes PKP Intercity. Jak można się było dowiedzieć z prezentacji, podobnego DSSu używa m.in. Eurostar, Via Rail Canada i Koleje Japońskie.


Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Leonkiewicz: Chcemy, żeby Darty ruszyły z pasażerami jeszcze w 2015 roku

Pasażer

Leonkiewicz: Chcemy, żeby Darty ruszyły z pasażerami jeszcze w 2015 roku

Michał Szymajda, rynek-kolejowy.pl 13 grudnia 2015

Prezes PKP Intercity na Kongresie Transportu Publicznego

Zintegrowany transport

Prezes PKP Intercity na Kongresie Transportu Publicznego

Rynek Kolejowy 13 października 2015

Leonkiewicz: Koniec z taborem w krzakach. Więcej modernizacji niż nowych wagonów

Tabor i technika

Jacek Leonkiewicz: Obniżymy ceny biletów na krótkich odcinkach

Pasażer

Prezes PKP Intercity weźmie udział w Kongresie Kolejowym

Kongres Kolejowy

Zobacz również:

Leonkiewicz: Chcemy, żeby Darty ruszyły z pasażerami jeszcze w 2015 roku

Pasażer

Leonkiewicz: Chcemy, żeby Darty ruszyły z pasażerami jeszcze w 2015 roku

Michał Szymajda, rynek-kolejowy.pl 13 grudnia 2015

Prezes PKP Intercity na Kongresie Transportu Publicznego

Zintegrowany transport

Prezes PKP Intercity na Kongresie Transportu Publicznego

Rynek Kolejowy 13 października 2015

Leonkiewicz: Koniec z taborem w krzakach. Więcej modernizacji niż nowych wagonów

Tabor i technika

Jacek Leonkiewicz: Obniżymy ceny biletów na krótkich odcinkach

Pasażer

Prezes PKP Intercity weźmie udział w Kongresie Kolejowym

Kongres Kolejowy

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5