Szczecińska prokuratura okręgowa postawiła zarzut sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym maszyniście prowadzącemu pociąg TLK 81104 RYBAK relacji Szczecin Główny – Białystok.
Prowadzący elektrowóz miał przejechać sygnał „stój” na semaforze przy wyjeździe ze stacji Worowo (znajdują się tam semafory kształtowe). W tym momencie na stację wjeżdżał pociąg TLK rel. Olsztyn - Szczecin i zaistniała możliwość kolizji. Dyżurny stacji, zdając sobie sprawę z niebezpieczeństwa, użył radio-stopu i zatrzymał pociągi, tym samym zapobiegając tragedii. Pociągi zatrzymały się 100 metrów od siebie (więcej informacji
tutaj)
Za „sprowadzenie bezpośredniego niebezpieczeństwa katastrofy w ruchu lądowym” grozi od 6 do 8 lat więzienia. Prokuratura nie udziela więcej informacji ze względu na dobro prowadzonego postępowania. PKP PLK prowadzi w tej sprawie własne postępowanie wyjaśniające.