SKM Trójmiasto zaprezentowało dzisiaj w Gdyni Cisowej pierwszy pociąg Impuls Newagu. W piątek odbędzie się pierwszy oficjalny przejazd nowym zespołem trakcyjnym.
Czteroczłonowy pociąg o długości 74,4 m pomieści 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Za dwa Impulsy PKP SKM Trójmiasto zapłaciło 35 571 600,00 zł brutto. Więcej na ich temat
piszemy tutaj. Natomiast zdjęcia wnętrz pojazdów zobaczysz
w tym miejscu a zdjęcia ze stacji Nowy Sącz –
tutaj.
Niedawno pojazdy przechodziły testy
na szlaku pomiędzy Nowym Sączem i Grybowem. Dziś w Nowym Sączu odbyły się już jazdy w trakcji wielokrotnej nowych pociągów. W przyszłym tygodniu odbędzie się oficjalna prezentacja nowoczesnych zespołów trakcyjnych w Trójmieście.
Umowa na dostawę dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych Newag Impuls podpisana dnia 23 marca 2015 roku. Jej wartość to 35 571 600 zł brutto (17 785 800 zł za pojazd). W każdym pojeździe są 152 stałe miejsca siedzące i 18 uchylnych. Prędkość maksymalna impulsów to 160 km/h.
Impuls dla SKM Trójmiasto – ważniejsze dane:
- pojazd czteroczłonowy, jednoprzestrzenny, bezprzedziałowy, dostosowany do przewozu rowerów,
- 529 miejsc w pojeździe, w tym 170 miejsc siedzących oraz 359 stojących,
- prędkość eksploatacyjna: 160 km/h,
- poprzez automatycznie wysuwane stopnie konstrukcja pojazdu zapewnia pełne bezpieczeństwo podróżnych podczas wsiadania i wysiadania przez wszystkie drzwi pojazdu z peronów o wysokości od 760 mm do 960 mm,
- wnętrze dostosowane do przewozu niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się, na wózkach – rozkładane pochylnie przy pierwszych i ostatnich drzwiach, przycisk do wezwania obsługi, szerokie przejazdy oraz miejsce do przewozu wózków i rowerów,
- toaleta próżniowa,
- monitoring wnętrza oraz strefy drzwi wejściowych na zewnątrz,
- klimatyzacja, nawiew i ogrzewanie całego pojazdu z automatyczną regulacją,
- nowoczesny system informacji pasażerskiej – rozgłoszeniowy, tablice LED i LCD,
- dostęp do szerokopasmowego Internetu WI-FI,
- rekuperacja energii elektrycznej w trakcie hamowania elektrodynamicznego.
Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji